0

واکنش‌ها به اظهارات ضدصهیونیستی راجر واترز | از اتهام یهودی ستیزی تا لغو کنسرت!

  • کد خبر : 50971
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
واکنش‌ها به اظهارات ضدصهیونیستی راجر واترز | از اتهام یهودی ستیزی تا لغو کنسرت!
رژیم صهیونیستی با جنایت‌هایش روندی را دنبال می‌کند که نه تنها در میان کشورهای مسلمان بلکه در بین غربی‌ها نیز به عنوان رژیمی آپارتاید و جنایتکار معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین جنایت های خود را به صورت سیستماتیک از سال ۱۹۴۸ به بعد به صورت فزاینده ای ادامه داده است. به شهادت رساندن غیر نظامیان و کودکان در کنار محاصره غزه باعث شده است تا ورزشکاران و هنرمندان زیادی در کشورهای غربی علیه این رژیم فعالیت کننند. یکی از این هنرمندان «راجر واترز» است. «راجر واترز» خواننده مشهور انگلیسی است که بعد از سفر به فلسطین، دیدگاه خود را نسبت به رژیم صهیونیستی به کلی تغییر داد و به همین خاطر مورد خشم لابی های صهیونیستی قرار گرفت. صهیونیست ها با متهم کردن واترز به «یهودی ستیزی»، تلاش زیادی برای لغو کنسرت ها و محدودیت فعالیت های هنری وی کرده اند.

راجر واترز کیست؟

جورج راجر واترز در سال ۱۹۴۳ در کمبریج به دنیا آمد و از همان اوایل کودکی علاقه زیادی به موسیقی از خود نشان داد و به ورزش به ویژه شنا نیز علاقمند بود. او بیشتر به عنوان بنیانگذار گروه راک کلاسیک «پینک فلوید» انگلیسی که با همکاری بارت، نیک میسون و ریچارد رایت در سال ۱۹۶۵ آن را تاسیس کرد، به شهرت رسید.

اولین آلبوم گروه پینک فلوید با عنوان پیپر در دروازه سپیده دم در سال ۱۹۶۷ منتشر گردید و از آن زمان واترز به عنوان یکی از برجسته ترین نوازندگان شناخته می شود که علاوه بر خوانندگی، در آهنگسازی و نوازندگی گیتار نیز توانمند بود.

سیاست در آهنگ های راجر واترزر

راجر واترز فقط خواننده و آهنگ ساز نبود، او از نظر سیاسی نیز فعال بود و این در آثار هنری او منعکس گردید.او آهنگی به نام «آجری دیگر در دیوار» سرود که در تعارض با سیاست تبعیض نژادی (آپارتاید) آن زمان کشور آفریقای جنوبی بوده و از حق تحصیل کودکان سیاه پوست در این کشور دفاع می کرد و به همین دلیل در سال ۱۹۸۰ میلادی دولت این کشور پخش این آهنگ را ممنوع اعلام کرد.

واترز همچنین در سال ۱۹۹۲ آلبومی به نام «تفریح تا سر حد مرگ» منتشر کرد که حاوی پیام های انتقادی نسبت به جنگ و کشتار بود. وی که پدر خود را در جریان جنگ جهانی دوم از دست داده بود، در سال ۱۹۹۰ یک فیلم موزیکال به نام «دیوار» نیز تولید کرد که در آن فرو ریختن دیوار برلین را جشن گرفت.

دیدگاه راجر واترزر در مورد مسئله فلسطین

مهر نوشت، راجر واترز در سال ۲۰۱۱ در مقاله ای که در روزنامه گاردین نوشت، حمایت خود را از مسئله فلسطین و رد سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی اعلام کرد. او در این مقاله نوشت که برای اجرای برنامه های هنری در «تل‌آویو» قرارداد بسته بود، اما فعالان فلسطینی با وی تماس گرفته و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را برای وی توضیح دادند و به وی پیشنهاد کردند که به فلسطین سفر کند تا از نزدیک جنایات این رژیم را مشاهده کند.

سپس واترز تحت حمایت سازمان ملل متحد از شهر قدس و بیت لحم دیدن کرد و از نزدیک سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی را مشاهده نمود. او از آن روز تصمیم گرفت در کنار فلسطینی ها بایستد و از برگزاری کنسرت در تل آویو به این دلیل که این امر به این رژیم مشروعیت می دهد، خودداری کردواترز تحت حمایت سازمان ملل متحد از شهر قدس و بیت لحم دیدن کرد و از نزدیک سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی را مشاهده نمود. او از آن روز تصمیم گرفت در کنار فلسطینی ها بایستد و از برگزاری کنسرت در تل آویو به این دلیل که این امر به این رژیم مشروعیت می دهد، خودداری کرد.

واترز در مقاله خود درباره ساکنان غزه و رنج کودکان آن از ناامنی و سوء تغذیه نیز صحبت کرد و نوشت که مردم غزه «عملا در محاصره غیرقانونی اسرائیل زندانی هستند».

او در این راستا اعلام کرد: همه مردم عدالت خواه در سراسر جهان باید از آرمان فلسطین حمایت کنند، زیرا اسرائیل علیه مردم محاصره شده غزه و سایر فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی (از جمله قدس شرقی) مرتکب جرم و جنایت می شود و مانع بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه های خود می شود.

واترز علاوه بر موضع شخصی خود در مورد مسئله فلسطین، سایر اعضای گروه پینک فلوید و نوازندگان دیگر را به پیروی از همین رویکرد ضد صهیونیستی تشویق کرد. به عنوان مثال، او در سال ۲۰۱۳ از «استیوی واندر» خواننده و تهیه کننده موسیقی آمریکایی خواست که از اجرای کنسرت برای ارتش رژیم صهیونیستی خودداری کند.

اتهامات یهودستیزی

موضع واترز در حمایت از فلسطین پیامدهایی نیز برای وی داشت. گرچه او را به «یهود ستیزی» متهم کردند و در شبکه‌های اجتماعی مورد هجوم کمپین‌های صهیونیستی قرار گرفت، از موضع خود در قبال آرمان فلسطین منصرف نشد.

واترز در اجرای خود در آلمان در ماه مه ۲۰۲۳ از نام هایی چون جورج فلوید و شیرین ابوعاقله یاد کردواترز پس از اینکه در اجرای خود در آلمان در ماه مه ۲۰۲۳ از نام هایی چون جورج فلوید و شیرین ابوعاقله یاد کرد، دوباره در معرض اتهامات یهودی ستیزی صهیونیست ها قرار گرفت. به طوری که برخی از لابی‌های صهیونیستی علیه وی کمپین‌هایی را به راه انداختند و سعی کردند با برچسب یهودی ستیزی کنسرت‌های او را در چند نقطه جهان لغو کنند.

واترز درباره کمپین های مخالف خود گفت:  حملات علیه من توسط کسانی اجرا می شود که می خواهند با خدشه کردن چهره ام، صدایم را خاموش کنند. برنامه ای که در آلمان اجرا شد، چیزی جز یک موضع روشن علیه فاشیسم، بی عدالتی و نژاد پرستی نیست. برداشت یهودی ستیزی از برنامه اجرا شده در آلمان، یک برداشت سیاسی با هدف فریب افکار عمومی بود.

واترز بارها اعلام کرده است که مواضع سیاسی او به هیچ وجه به معنای یهودی ستیزی نیست، و او فقط قاطعانه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها ایستاده است. او جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را با اقدامات نازی ها در زمان آدولف هیتلر مشابه می داند.

پایان سخن

یکی از سیاست های رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود، تسلط جهانی بر رسانه ها است. در این راستا رسانه های جریان اصلی تحت نفوذ صهیونیست ها قرار گرفته و به ندرت از جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین گزارش یا خبری منتشر می شود. این مسئله باعث شده تا تل آویو بتواند همچنان به ترورها و اشغال خود ادامه دهد. اما در سال های اخیر افکار عمومی جهان به دلیل فعالیت های مردمی برخی گروه های حامی فلسطین بیشتر با جنایت های رژیم صهیونیستی آشنا شده و همین مسئله فرصت بی نظیری برای محکومیت صهیونیست ها فراهم کرده است. فعالیت افرادی مانند راجر واترز که نفوذ زیادی در افکار عمومی غرب دارد می تواند زمینه را برای تحت فشار قرار دادن تل آویو فراهم کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.