1

نتانیاهو همچنان از عهد عتیق برای توجیه قتل عام مردم غزه استفاده می‌کند

  • کد خبر : 56473
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
نتانیاهو همچنان از عهد عتیق برای توجیه قتل عام مردم غزه استفاده می‌کند
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشویق سربازان و توجیه حملات ارتش این رژیم به غزه، به تورات استناد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از ارجاعات مذهبی یهودیان برای تشویق سربازان خود در مبارزه با گروه‌های فلسطینی در غزه استفاده کرد.

نتانیاهو حداقل سه بار در سخنرانی‌های خود برای توجیه تهاجم به غزه از کتاب مقدس نقل قول کرد.

او روز جمعه در بیانیه‌ای خطاب به سربازان و افسران اسرائیلی از نقل قول‌های متعددی از تورات برای تحریک آنها علیه نوار غزه استفاده کرد.

نتانیاهو برای توجیه حملات خود به غزه، به سربازان اسرائیلی با اشاره به قبیله متخاصم عمالیق که در چندین کتاب از متون مقدس عبری و مسیحی ذکر شده است، گفت: به یاد داشته باشید که عمالیق با شما چه کرد.

نتانیاهو با استفاده از این کلمات گفت: «این جنگ بین فرزندان روشنایی و فرزندان تاریکی است. ما تا زمانی که نور بر تاریکی غلبه نکند، در مأموریت خود تسلیم نخواهیم شد؛ خیر، شر افراطی را که ما و کل جهان را تهدید می کند، شکست خواهد داد.»

نتانیاهو به کتاب یهودی تنخ یا تناخ (مزمور ۱۸:۴۰) استناد می‌کند: «کمر من را برای نبرد بسته‌ای، کسانی را که بر ضد من قیام کرده‌اند را تحت سلطه من درآورده‌ای».

هفته گذشته، نتانیاهو همچنین برای توجیه جنگ جاری در نوار غزه به کتاب مقدس یهودی و مسیحی استناد کرد و گفت: کتاب مقدس می گوید که زمانی برای صلح و زمانی برای جنگ وجود دارد. این زمان برای جنگ است.

در ۲۸ اکتبر، او برای اولین بار به نظریه عمالقه برای توجیه اقدامات خود علیه غزه استناد کرد. او در نشستی خبری جنگ با غزه را «جنگ دوم استقلال» خواند و با اشاره به عهد عتیق و خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «فراموش نکنید که عمالیق با شما چه کردند، ما فراموش نکرده‌ایم و می‌جنگیم.»

نتانیاهو نسل‌کشی مردم غزه را جنگ مقدس «نور علیه تاریکی» خواند و با استناد به باورهای دینی یهودیان، کشتار زنان و نوزادان بی‌گناه را توجیه کرد: «حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن. بر آنها رحم نکن، بلکه زن و مرد و طفل شیرخواره، گاو و گوسفند، شتر و الاغ، همه را بکش.» (اول سموئل، ۱۵/۳)

نسل‌کشی قوم عمالیق به دوران حکومت بنی اسرائیل بر «ارض مقدس» بازمی‌گردد و به زعم یهودیان این نسل‌کشی به فرمان خداوند انجام شده است. این فرمان کشتار به طور کامل اجرا شد و حتی شیرخواران اسیرشده نیز کشته شدند.

این در حالی است که در مقابل، عمالقه، به گفته تورات هنگامی که شهری را به تصرف درآوردند، «هیچ یک از زنان را نکشتند، بلکه تمامی آنها از کوچک تا بزرگ را به اسارت گرفتند» (اول سموئل، ۳۰/۲).

ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود به نوار غزه که از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، آغاز شده را گسترش داده است.

بیش از ۱۰۷۰۰ نفر از جمله حداقل ۹۲۲۷ فلسطینی و بیش از ۱۵۳۸ اسرائیلی در این درگیری کشته شده‌اند

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!