5

واکنش کاربران به افتتاح «مرکز خانواده ادیان ابراهیمی» در امارات + عکس

  • کد خبر : 45817
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۲۹
واکنش کاربران به افتتاح «مرکز خانواده ادیان ابراهیمی» در امارات + عکس
افتتاح مرکزی با عنوان «خانه ادیان ابراهیمی» در ابوظبی، با واکنش منفی کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، امارات متحده عربی با ادعای ترویج گفت‌وگوی ادیان در این کشور خلیج‌ فارس، مرکزی را که شامل اولین کنیسه عمومی است، به همراه یک مسجد و یک کلیسا، افتتاح کرد که باعث واکنش‌های متفاوتی در رسانه‌های اجتماعی شد.

این کشور که روابط خود را در سال ۲۰۲۰ با اسرائیل عادی کرد، محل زندگی یک جامعه کوچک اما فعال یهودی است که به طور سنتی در فضاهای خصوصی نماز می‌خوانند.

مرکز خانواده ادیان ابراهیمی (بیت العائله الابراهیمیه) با سه عبادتگاه در یک مکان، در ابوظبی، پایتخت امارات افتتاح شد که اولین مرکز در نوع خود در این کشور است.

این مسجد به نام مسجد احمد الطیب امام الازهر، کلیسای پاپ فرانسیس و کنیسه ابن میمون نامگذاری شده است.

محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری دبی در بیانیه‌ای گفت: این مرکز بستری برای یادگیری و گفت‌وگو و الگویی برای همزیستی خواهد بود.

وی افزود: از بازدیدکنندگان برای شرکت در مراسم مذهبی دعوت می‌شود. تورهای آشنایی با آداب و رسوم ادیان و مراسم و فرصت‌هایی برای شناخت ادیان در این مرکز وجود خواهد داشت.

افتتاح این مرکز با واکنش منفی کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد. کاربری با نام ابو عبدالخالق اسماعیل در توییتی نوشت: گشایش خانه شر و براندازی پایه‌های دین. سخنان خود را اصلاح کنید. ادعای چه دینی دارید!؟
کاربر دیگری با نام بنت الاسلام هم نوشت:  هنگامی که باطل باشی و بطلان خود را ترویج کنی و خدا و رسولش را تکذیب کنی اینگونه می‌شوی.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایجاد پل‌های ارتباطی، همزیستی و همکاری بین همه، رویکرد ثابت امارات است.

وی ادامه داد: این مرکز بنایی برای گفت‌و‌گوی سازنده متمدنانه و بستری برای همگرایی برای صلح و برادری انسانی است.

کاربر دیگری نوشت: زندان‌های امارات پر از اصلاح‌طلبان است، شما اجازه تأسیس حزب سیاسی را ندادید، شما می‌خواهید مسلمانان از شما پیروی کنند و به نص صریح قرآن کافر شوند که می‌فرماید: ابراهیم نه یهودی بود و نه مسیحی. بلکه او مسلمانی راستگو بود و از مشرکان نبود.

کاربر دیگری هم نوشت: هر دینی ویژگی خاص خود را دارد. اگر این اقدام به معنای عقب‌نشینی از ارزش‌های ما برای راضی کردن آنها باشد هرگز با آن موافق نیستیم.

این سه عبادتگاه از نظر اندازه مساوی و دارای ابعاد بیرونی یکسانی هستند. تنها کنیسه دیگر در منطقه خلیج فارس در بحرین واقع شده است که دارای جامعه کوچک یهودی است.

انجمن جوامع یهودی خلیج فارس از امارات متحده عربی به دلیل افتتاح عبادتگاه دیگری در منطقه تمجید کرد.

این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به خصوص از دیدن کنیسه دیگری که در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ساخته شده است هیجان‌زده هستیم.

رئیس امارات، محمد بن زاید، به نوبه خود، در توییتی که انتقادهایی را برانگیخت نوشت: خانه خانواده ادیان ابراهیمی بنای گفت‌وگوی تمدن‌ها است. ایجاد پل‌های ارتباطی، همزیستی و همکاری میان همه، رویکرد ثابت امارات در مسیر خود است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.