4

عوامل یهود امروز هم با درخواست کمک از اسرائیل، هوای مقابله با افغانستان دارند/ موافقیم نسل‌کشی هزاره‌ها در افشار کابل به رسمیت شناخته شود!

  • کد خبر : 55976
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
عوامل یهود امروز هم با درخواست کمک از اسرائیل، هوای مقابله با افغانستان دارند/ موافقیم نسل‌کشی هزاره‌ها در افشار کابل به رسمیت شناخته شود!
رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در همایشی به مناسبت سالگرد آغاز تجاوز امریکا به افغانستان و اشغال کشور، در کابل، ضمن بررسی پیامدهای اشغال افغانستان توسط امریکا، گام‌های شکست آن در افغانستان و پیام‌های این شکست، وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی را متأثر از شکست امریکا در افغانستان خواند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همایش «امریکای پوشالی و اتخاذ تصمیم با خیال شیطانی، تجاوز به افغانستان و شکست توسط مجاهدان، پیام ها و پیامدها» از سوی دفتر مرکزی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل و با حضور صدها اشتراک کننده و تعداد زیادی از رسانه های جمعی به مناسبت سالروز تجاوز ناتو به سرکردگی امریکا به افغانستان و اشغال کشور، برگزار شد.

پیامدهای اشغال افغانستان توسط آمریکا

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در سخنانی در این همایش، با برشمردن اهداف اصلی امریکا از حمله به افغانستان که همانا تسلط بر کشور و اشراف بر قدرت‌های منطقه بود، به بیان پیامدهای اشغال افغانستان توسط امریکا و همپیمانانش پرداخت.

آسیب دیدن وسیع و گسترده مردم در ابعاد مختلف به خصوص در بعد فرهنگی اجتماعی اولین پیامد این اشغال بود و وی تأکید کرد: اگر حکومت جمهوریت ۱۰ سال دیگر با حمایت امریکا و با حضور امریکا و غرب ادامه پیدا می‌کرد، شما دیگر در افغانستان رویی از مباحث دینی واقعی به‌خصوص بحث خانواده را نمی توانستید پیدا کنید و شرف و عزت و به هرحال بزرگی زن مسلمان در افغانستان را از دست همه می گرفتند.

به باور رییس مرکز تبیان، پیامد دوم حضور امریکا این بود که به هر دو هدف مهم خود در افغانستان دست پیدا نکرد؛ در ابتدا مقاومت در جبهه جنگ گرم و سرد و توأمان مقاومت در جبهه سخت و نرم سبب شد تا امریکا نتواند بر افغانستان سلطه پیدا کند.

وی با بیان این که در جبهه سرد یا جبهه نرم بسیاری از مردم افغانستان در مقاومت علیه امریکا حضورداشتند، و در حقیقت یک نهضت ملی در برابر امریکا شکل گرفته بود، در پاسخ به این مساله که گاهی برخی از شخصیت‌های طالب عنوان می‌کنند که تنها طالبان این نهضت و این جهاد را شکل دادند، تصریح کرد که یک چنین ادعایی به هیچ وجه درست نیست، و اگر سایر مردم افغانستان در عرصه‌های نرم و گرم در کنار برادران طالب نمی‌بودند، و در موازات آنها در شهرها و روستاها عمل نمی‌کردند، تحت هیچ شرایطی طالبان روی پیروزی را نمی دیدند.

حسینی مزاری تأکید کرد که به اعتقاد او، بیش از جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای در شکست امریکا در افغانستان سهم داشت، و مرکز تبیان نیز در این مبارزه قربانی و خون داده است.

وی در مورد پیامد دوم حضور امریکا در افغانستان نیز خاطرنشان کرد که این کشور در نهایت نتوانست بر کشورهای چین، روسیه، هند و ایران اشراف پیدا کند و نه تنها این چهار کشور، بلکه کل دنیا باید ممنون مقاومت مردم افغانستان باشند که در خط مقدم در برابر این دشمن بزرگ مبارزه کردند و نگذاشتند افغانستان به عنوان یک پایگاهی مطمئن و جدی برای غرب باشد، تا از این طریق در راستای انهدام این چهار کشور و یا حداقل در جهت تضعیف آن‌ها به نفع غرب کار کند.

و در نهایت، به گفته این فعال مطرح سیاسی، پیامد بعدی و سوم تجاوز امریکا، شکست قطعی آن در افغانستان بود، تا اینکه دو سال قبل با افتضاح کامل از افغانستان خارج شد.

گام‌های شکست امریکا در افغانستان

منتهی به گفته وی، شکست امریکا در افغانستان تنها یک گام نداشت، بلکه دارای مراحل مختلفی بود که تا حالاهم ادامه دارد و تمام نشده و تا جمع شدن تمام بساط این کشور از منطقه و دنیا و در نهایت فروپاشی و تجزیه داخلی امریکا ادامه دارد.

حسینی مزاری در تبیین گام‌های شکست امریکا در افغانستان، اولین گام را ایجاد یک ساختار جدید و توانمند در داخل کشور خواند، که بر خلاف آرزو و نیات و خیالات امریکایی ها، قدرت مندانه افسار مدیریت افغانستان را به دست گرفته، امنیت را برقرار کرده و تمام ابعاد کشور را درست مدیریت می کند. این در حالی است که امریکایی ها در زمان حضورشان در افغانستان می گفتند اگر در افغانستان نباشند، کشور به دهه هفتاد شمسی و جنگ های داخلی بر می گردد.

وی تأکید کرد: حکومت امارت اسلامی در افغانستان و مدیریت قوی آن در کشور با وصف این که تا هنوز در دنیا به رسمیت شناخته نشده و در معرض تحریم های خیلی جدی قراردارد، و همچنین توطئه های بسیار سنگین از درون و بیرون؛ توانسته کشور را مدیریت کند و رو به پیشرفت ببرد که به مراتب بهتر از حالا نیز خواهد شد.

پر شدن خلأ حضور امریکا در منطقه، دلسرد شدن همپیمانان امریکا از این کشور به خصوص در منطقه و در بین کشورهای عربی،  افول ابهت و صلابت امریکا در دنیا، شکست امریکا در داخل این کشور و مشکلات روزافزون داخلی و شکنندگی وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، ۵ گام دیگر شکست امریکا در افغانستان از دید رییس مرکز تبیان است.

وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی متأثر از شکست امریکا در افغانستان

وی در مورد وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی اسرائیل خاطرنشان کرد که بعد از شکست امریکا در افغانستان، دیده می شود که وضعیت اسرائیل هر روز بدتر می شود، و پس از تظاهرات ها و اعتراض های وسیع مردمی در ماه های گذشته، اکنون با تهاجم وسیع حماس و سازمان جهاد اسلامی علیه این رژیم منحط مواجه است.
حسینی مزاری تصریح کرد، در حالی که اسرائیل تقریبا چهارمین یا پنجمین ارتش دنیا را داشت و همه از او می ترسیدند؛ امروز سازمان جهاد اسلامی و حماس با یک کلاشینکوف و یک موترسایکل وارد سرزمین های اشغالی شده و هفت یا هشت منطقه را تصرف می کنند. این موفقیت بزرگترین خدمت به جهان اسلام، بزرگترین خدمت به امت اسلامی و سخت ترین ضربه به ابهت باقی مانده امریکا در منطقه است.

دو پیام تهاجم امریکا به افغانستان

وی در ادامه به دو پیام تهاجم امریکا به افغانستان نیز اشاره کرد؛ اول، افغانستان سرزمینی نیست که کسی بتواند آن را اشغال کند و در اشغال نگه دارد، و دوم؛ ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگو نتیجه می‌دهد.

این فعال مطرح سیاسی تصریح نمود: شما شک نکنید که اگر امروز برادران فلسطینی ما با این قدرت و عظمت در برابر اسرائیل ایستاده است، متاثر از حرکت مردم افغانستان، و جهاد ۲۰ ساله آن‌ها در برابر غرب و ناتو و متاثر از شکست امریکا در افغانستان است، و این یک واقعیت انکارناپذیر است.

حضور و دخالت یهودیت صهیونیستی در مسائل افغانستان

وی در ادامه به مساله بسیار مهم و حساس نفوذ و حضور با سابقه یهودیت صهیونیستی در مسائل افغانستان اشاره کرد و گفت: یهودیت صهیونیستی از زمان جهاد در مسایل افغانستان حضور، و نسبت به مسایل کشور دست داشت. آن‌ها از همان زمان شروع به تربیت نیرو و ایجاد مکان های خاص و بسترهای لازم برای حضور و تربیت نیرو و جواسیس کردند. از همان زمان شروع به فعالیت کردند و برخی از عناصر افغانستان از همان زمان با عناصر صهیونیستی ارتباط شاخص داشتند، از آنها کمک می گرفتند، و افتخار هم می کردند، روابط شان را نیز پنهان هم نمی‌کردند و فرماندهان و برخی شخصیت ها عسکهای‌شان را بازتاب می‌دادند.

اما به گفته حسینی مزاری، در زمان جمهوریت به صورت بسیار گسترده عناصر صهیونیستی در قالب های مختلف در افغانستان حضور داشتند؛ از حضور سربازان اسرائیل تحت عنوان سربازان امریکایی، هالندی، آلمانی و سایر کشورها در مناطق مختلف افغانستان گرفته تا مستشاران سیاسی، آموزشی و عناصر اطلاعاتی موساد که در لابلای زندگی اجتماعی مردم افغانستان در نقاط گوناگون حضور جدی داشتند.


وی تأکید کرد که شک نکنید عمده معضلات افغانستان؛ اختلافاتی که در داخل بود و جنگ و جنجال هایی که وجود داشت، تقریباً همه از طریق اسرائیلی‌ها یا به وسیله اسرائیلی‌ها سازمان‌دهی و جهت دهی می شدند و ما قربانی توطئه‌های این رژیم منحط، پست و اشغالگر هستیم که بیش از هفتاد سال است خون برادران و خواهران ما را در سرزمین فلسطین می ریزند.

رییس مرکز تبیان در عین حال در مورد ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته و این بار علیه امارت اسلامی افغانستان هشدار داد و گفت: شرایط و اوضاع به گونه ای پیش می رود که بعضی از عناصر مرتبط با رژیم صهیونیستی، از جمله به عنوان مخالف امارت اسلامی و مقاومت‌گران علیه حاکمیت فعلی دست به سمت اسرائیل دراز می کنند و از رژیم اسرائیل کمک می طلبند؛ آن هم نه پنهانی، بلکه بسیار آشکار.

وی گفت که حامی جدی مخالفین امارت اسلامی و به اصطلاح مقاومت‌گران رژیم اشغالگر قدس و امریکا و غرب و سایر کشورهای عضو ناتو بوده و هستند و امروز هم به هرحال یک چنین حرکتی وجود دارد و دخالت تداوم دارد.

حسینی مزاری در مورد تداوم دخالت کشورهای اروپایی و امریکا در افغانستان نیز هشدار داد و گفت: امروز کشورهای اروپایی با جدیت در مسایل افغانستان دخالت دارند، امریکا این دخالت ها را مدیریت می کند و عناصر رژیم صهیونیستی نیز در مسیر تداوم و گسترش این دخالت ها در امور افغانستان هستند و قطعاً از عوامل خود، از عناصر افغانی که قبلاً با آنها در ارتباط بوده و جاسوس ها، سوء‌استفاده می کنند تا بی ثباتی را در کشور به وجود بیاورند و تحریم ها را جدی تر کنند، تا در نهایت با تحریک احساسات و اذهان و افکار مردم بازهم نابسامانی به وجود بیاید.

نسل‌کشی هزاره‌ها

رییس مرکز تبیان در ادامه نکاتی را در مورد مساله نسل‌کشی هزاره‌ها بیان کرد و گفت که در پشت پرده چنین مفاهیمی، شبکه های استخباراتی و جاسوسی دنیا با هدایت و حمایت چند آدم دُم بریده قرار دارند که سعی می کنند امارت اسلامی را تحت فشار قرار بدهند.

این در حالی است که به گفته وی، در طول چهل و پنج سال گذشته، همه مردم افغانستان از همه اقوام و پیروان مذاهب به تناسب نفوس شان آسیب دیده و کشته دادند، و اتفاقاً بیشترین ضرر و و آسیب را برادران و خواهران پشتون دیدند.

حسینی مزاری با بیان این که من معتقد به نسل کشی هزاره در طول ۴۵ سال اخیر نبوده و نیستم چنانچه سال گذشته هم در یک همایش پیرامون این موضوع صحبت کردم، گفت: اگر احیانا نسل کشی صورت گرفته، تنها نسل کشی است که در چهل و پنج سال گذشته تنها در افشار کابل صورت گرفته که صدها زن و مرد و کودک قتل عام شدند.

وی خطاب به کسانی که می گویند نسل کشی هزاره ها بایستی به رسمیت شناخته شود، ضمن پذیرفتن آن تأکید کرد؛ ما هم موافقیم نسل کشی افشار به رسمیت شناخته شود و تمام مردم، شخصیت ها و نهادهای داخلی و بین المللی به این فاجعه بپردازند و عوامل این حادثه را آشکار و افشا نموده و به دادگاه بکشانند، و مجامع بین المللی هم روی این بحث تمرکز کنند.

فاجعه زلزله هرات

رییس کل مرکز تبیان در نکته آخر به فاجعه زلزله هرات اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از مردم و کشورهایی که به کمک زلزله زدگان شتافتند، به خصوص جمهوری اسلامی ایران، از میزان و چگونگی کمک های مردمی و همچنین بین المللی به شدت انتقاد کرد.
وی در مورد میزان کمک های مردمی در داخل کشور گفت: بایستی در رابطه با بحث هرات مثلا در شهر کابل غوغا می بود، امروز در کوچه و پس کوچه ها علمای ما باید فریاد می زدند که کمک های خودتان را بیاورید، شخصیت های ما باید کمپاین درست می کردند و حکومت باید این زمینه را فراهم می کرد و مردم را سازمان می داد. اصلاً ما نیازی به کمک های جهانی نداشتیم و فقط کافی بود که مردم افغانستان یک نهضت ملی را در حمایت از مردم هرات سازمان می دادند، و کمک ها سرازیر می شد، اما تا هنوز این اقدام صورت نگرفته و مردم افغانستان به صورت سرتاسری قیام عظیم خود را برای کمک به مردم هرات شروع نکرده ماند.

حسینی مزاری ادامه داد؛ کشورهای منطقه و دنیا هم آن گونه که باید به بحث هرات برسند، متاسفانه نرسیدند و از آنها خواست که کمی بجنبند. وی کمک ۲۰۰ هزار  دالری یک قدرت بزرگ به زلزله زدگان را خجالت آور خواند.

وی از نقش سازمان ملل نیز انتقاد کرد و گفت که این سازمان بایستی پیش قدم و پیش قراول تمام مجامع جهانی وارد عرصه شود و مردم هرات را دریابد.

در سخنانی دیگر، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین محسنی در همایش «امریکای پوشالی و اتخاذ تصمیم با خیال شیطانی، تجاوز به افغانستان و شکست توسط مجاهدان، پیام ها و پیامدها» گفت: امریکا و همپیمانانش به کشور اسلامی افغانستان تجاوز کردند که این کار اولا از نظر دینی جرم است و در ضمن برخلاف شعارهای کاذب‌شان، بعد از بیست سال چیزی جز ویرانی در این سرزمین به جا نگذاشتند.

اما به گفته وی چندان دیری نپایید که امریکا در اثر مبارزه دوامدار مردم افغانستان شکست خورد و معلوم شد که شعار امریکا پوچ بوده و به هیچ یکی جامه عمل نپوشاند.

از دید این عالم دینی، غربی ها به نام آزادی درافغانستان کارهای شنیعی انجام دادند و به فرهنگ خانواده، جامعه و نسل جوان به ویژه عفت و حجاب زنان افغانستان ضربه زدند.

به گفته وی اگر مسلمانان اصل اتحاد را در نظر بگیرند و پشتیبان همدیگر باشد، قدرت های غربی و استکباری هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

در همین حال، حجت الاسلام والمسلمین یار محمد رحمتی، رییس دفتر مرکزی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان از اشتراک کنندگان این همایش قدردانی کرده و در ضمن گفت: چه گروه های کوچکی که به فرموده قرآن کریم بر گروه های بزرگ غلبه پیدا می کند و این منطق دین است که نباید به امکانات دشمن توجه کرد، بلکه ایمان سلاح مهمی است که اگر بر اساس آن حرکت شود، یقینا خداوند نیز مومنین را کمک خواهد کرد و امریکا در حقیقت در برابر سلاح ایمان مردم مسلمان افغانستان شکست خورد.

او با اشاره به مردم مظلوم و بی دفاع نوار غزه در فلسطین گفت: مسلمانی که صدای مظلوم را نشنود، لبیک نگوید و به یاریش نشتابد، مسلمان نیست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!