5

ضرورت حضور گسترده نمازگزاران در مسجدالاقصی

  • کد خبر : 59300
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
ضرورت حضور گسترده نمازگزاران در مسجدالاقصی
صالح الدویک، اهل قدس که بیست سال نگهبان مسجدالاقصی بوده، اهالی قدس و فلسطین را به حضور گسترده در مسجدالاقصی فرامی‌خواند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، صالح الدویک (ابوکامل) که به مدت ۲۰ سال به عنوان نگهبان یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی مشغول به کار است از تجربه تلخ و شیرین خود در مدت حضور در مسجدالاقصی می‌گوید؛ تلخ از این منظر که شاهد هتک حرمت این مسجد مقدس از سوی صهیونیست‌ها اعم از شهرک‌نشینان و سربازان بوده و شیرین از این جهت که در چنین مکانی حضور داشته است و وظیفه ملی و دینی خود درباره حضور در این مسجد تاریخی و مقدس را انجام داده است.

محل کار الدویک، پیش‌تر مصلای القبلی و ابواب مختلف مسجد بوده است، اما وی تجربه خود در مسجد قبة الصخره را بسیار سخت و دشوار توصیف می‌کند. به گفته او در سال ۲۰۱۳ نظامیان صهیونیست به مصلای القبلی هجوم آوردند و یک افسر صهیونیست از او خواست که آنجا را تخلیه کند اما وی نمی‌پذیرد و تأکید می‌کند که تحت فرمان او نیست. نظامیان صهیونیست در ادامه سه نارنجک آتش‌زا به سمت او پرتاب کردند که در نتیجه صورتش دچار سوختگی و به بیمارستان المقاصد منتقل شد.

این نگهبان که از سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده، معتقد است که کار در مسجدالاقصی امروز چون مرزبانی؛ وظیفه دینی و ملی است.

وی از مردم قدس اشغالی و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ خواست تا در مسجدالاقصی حضور یابند. به گفته وی «اگر ما مسجدالاقصی را رها کنیم، کسانی هستند که جای ما را بگیرند.»

صهیونیست‌های افراطی تخریب مسجدالاقصی و بنای معبد سوم بر آن محل را رسالتی می‌دانند که بر عهده قوم یهود است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!