0

سناتور آمریکایی: عربستان باید تنها کشور یهود را به رسمیت بشناسد

  • کد خبر : 48165
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
سناتور آمریکایی: عربستان باید تنها کشور یهود را به رسمیت بشناسد
نخست‌وزیر اسرائیل در حالی که عربستان هرگونه عادی سازی روابط با تل‌آویو را در شرایط حاضر رد می‌کند، ادعا کرد: صلح و سازش با عربستان «گامی بزرگ» برای پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل در خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با سناتور لیندسی گراهام، مدعی شد: توافق با عربستان می‌تواند نتایج تاریخی بزرگی برای اسرائیل، عربستان، منطقه و کل جهان داشته باشد.

گراهام، سناتور ایلات متحده آمریکا نیز که اخیرا سفری به عربستان داشته، گفت: به عربستان اطلاع دادم که نتانیاهو خواهان بهبود روابط است و باید این مساله به شیوه‌ای انجام شود که دوستان ما در اسرائیل را مطمئن سازد.

این سناتور آمریکایی اضافه کرد: به ولیعهد عربستان گفتم بهترین زمان بهبود روابط همین الان است. بایدن، رئیس‌جمهور بسیار به عادی سازی روابط با عربستان توجه دارد و در ازای آن عربستان باید تنها کشور یهود را به رسمیت بشناسد و من می‌توانم به عنوان یک جمهوریخواه در تبلیغ این موضوع کمک کنم.

گراهام ادامه داد: به نظرم حزب جمهوریخواه مسلما می‌خواهد با بایدن برای تغییر روابط بین آمریکا و عربستان همکاری کند؛ مساله‌ای که نهایتا می‌تواند منجر به پذیرش اسرائیل از سوی عربستان شود. این مساله دلیل حضورم در اینجاست. این موضوع مستلزم تلاش بسیار است؛ اما ارزش تلاش کردن را دارد.

نتانیاهو نیز در واکنش به حرف‌های گراهام گفت: ما خواهان روابط و صلح با عربستان هستیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!