2

روزنامه صهیونیستی: درگیری ما با فلسطینیان دینی است نه سیاسی

  • کد خبر : 60458
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
روزنامه صهیونیستی: درگیری ما با فلسطینیان دینی است نه سیاسی
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با انتشار مقاله‌ای پیرامون منازعه صهیونیست‌ها با ملت فلسطین تصریح کرد که این منازعه نه سیاسی بلکه دینی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه انگلیسی زبان اسرائیلی جروزالم پست مقاله‌ای را منتشر کرد که نویسنده آن معتقد است درگیری اسرائیل و فلسطین در درجه اول یک درگیری مذهبی است نه سیاسی.

آرنولد اسلیپرمارش در مقاله خود که در سایت این روزنامه منتشر شده است، نوشت که این درگیری به وضوح در جنگی که در حال حاضر بین اسرائیل و مقاومت فلسطین در نوار غزه جریان دارد، مشهود است.

وی می‌افزاید: در شرایطی که ما در حال فکر کردن به آنچه هستیم در روز بعد از جنگ رخ خواهد داد، مهم است که به ابعاد مذهبی دو ائتلاف قوی که به جنبش حماس کمک کرده و خواهند کرد، نگاه کنیم.

اسلیپرمارش خاطرنشان کرد: اولین ائتلافی که اسرائیل باید به آن توجه کند، ائتلافی است که شامل جنبش حماس، محور مقاومت شامل ایران، حزب الله لبنان و گروه انصارالله حوثی در یمن است.

این نویسنده بر این باور است که تمرکز حماس بر خلاف سایر جنبش‌های اسلامی تنها به فلسطین محدود می‌شود و این به آن امکان داده است تا به «صدای واحدی در جهان اسلام تبدیل شود و همچنین به آن اجازه داده است که نفرت مسلمانان از یهودیان و اسرائیل را نهادینه کند».

وی ائتلاف دوم را ائتلافی غیرمنتظره می‌داند که خارج از فلسطین اشغالی و متشکل از مسلمانان غربی و جوانانی با گرایش مترقی است.

نویسنده با اشاره به اینکه مخالفت با امپریالیسم، سرمایه‌داری و هر آنچه که با ستم نژادی مرتبط است بر اندیشه‌های این گروه غالب است، می‌افزاید: خصومت با اسرائیل، محور این ترکیب متنوع و عامل ارتباط آن‌ها با یکدیگر است.

وی با ادعای اینکه این تفکرات باعث نهادینه‌شدن نفرت مسلمانان از یهودیان می‌شود، می‌افزاید: این نفرت سرآغاز فروپاشی لیبرال دموکراسی و ورود ارزش‌ها و اخلاق اسلامی به اروپا و آمریکا و همچنین گامی در جهت اسلامی شدن تدریجی اروپا است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!