1

ده‌ها شهرک‌نشین یهودی در جشن «پوریم» به مسجد الاقصی یورش بردند

  • کد خبر : 61284
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
ده‌ها شهرک‌نشین یهودی در جشن «پوریم» به مسجد الاقصی یورش بردند
اداره اوقاف اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰۰ شهرک‌نشین از باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و تعداد زیادی از نیروهای پلیس اسرائیل از یورش شهرک‌نشینان به  مسجد الاقصی حمایت کردند و آنها با اقدامات تحریک‌آمیز در صحن‌ها، مراسم تلمودی را به جای آوردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اداره اوقاف اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰۰ شهرک‌نشین از باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و تعداد زیادی از نیروهای پلیس اسرائیل از یورش شهرک‌نشینان به  مسجد الاقصی حمایت کردند و آنها با اقدامات تحریک‌آمیز در صحن‌ها، مراسم تلمودی را به جای آوردند.

شماری از شهرک نشینان به هنگام یورش به مسجد‌الاقصی خود در لباس «کشیشان معبد» درآورده بودند.

این یورش با فراخوان گروه‌های افراطی معبد از شهرک‌نشینان برای هجوم به مسجد همزمان با عید «پوریم» یا «مساخر» صورت گرفت.

جشن پوریم چیست؟

پوریم برگرفته از کلمه عبری «پور» به معنای قرعه، جشن موسوم به ایرانی‌کُشی که علاوه بر اراضی اشغالی در جوامع یهودی آمریکا و اروپا نیز برگزار می‌شود، پایه‌اش داستانی در «تورات» بوده و ستایش از «استر» زن یهودی است که با خیانت به «خشایارشاه»، پادشاه ایرانی سبب بروز خشونت مرگبار سه روزه‌ای می‌شود که طی آن ۷۰ هزار نفر از ایرانیان اعم از زنان و کودکان با بی‌رحمی کشته می‌شوند و اموالشان به غارت می‌رود.

در حالی که براساس روایت مذکور ۲۶ قرن از این قتل عام می‌گذرد، یهودیان همچنان آن نسل‌کُشی را با پوشیدن لباس‌هایی مانند شخصیت‌های داستان و بازی کردن نقش جنایتکاران این نسل‌کُشی، جشن می‌گیرند.

برگزاری رژه و لباس‌های فانتزی در این جشن عرفی است که یهودیان ایتالیایی قرن سیزدهم از همسایگان مسیحی خود در جشن‌های آن‌ها آموخته‌اند.

شکل مدرن پوریم قتل عام فلسطینیانی است که از شهر و خانه خود رانده شده و هدف شلیک نظامیان صهیونیست قرار می‌گیرند یا در محاصره به سختی زندگی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.