2

«توماس کاپلان» عروسک‌گردان یهودیِ مصی علینژاد کیست؟

  • کد خبر : 41971
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۳۳
«توماس کاپلان» عروسک‌گردان یهودیِ مصی علینژاد کیست؟
توماس کاپلان برای حمایت از مردم ایران مانع دسترسی مردم ایران به واکسن کرونا شد! این حمایت کاپلان منجر به فوت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ایران طی بازه زمانی اسفند 1398 تا مهر 1400 شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «جایی که میوه نباشد، چغندر پادشاه است». این ضرب المثل، روایت یک خطی از کل ماجرای دیدار مصی علینژاد با رئیس جمهور فرانسه است. وقتی بلوک غرب، آشوب چند ده نفره در خیابانی از یک شهر را انقلاب در خیابان‌های تمام ۱۴۲۴ شهر ایران جلوه می‌دهد، باید برای شکل کار هم که شده، با سران آن انقلاب ادعایی دیدار کنند.

معارضین نظام که همواره انقلاب سال ۱۳۵۷ مردم را کتمان کردند، اکنون در حال تقلید از نمادهای همان انقلاب نظیر شعار نویسی روی دیوار علیه شاه هستند. مرجع تقلیدشان هم احتمالاً امام خمینی است! امّا ضریب هوشی‌ این مقلدان ضد نظام در این حد نیست که بفهمند، دلیل شعارنویسی در دوران منتهی به انقلاب اسلامی، عدم وجود ابزار ارتباطی بود و امروز دیگر با وجود گستره جهانی ارتباطات در بستر فضای مجازی، نیازی به اسپری و دیوار نیست.

روز جمعه ۲۰ آبان برگی دیگر از تقلیدِ معارضین ورق خورد. مصی علینژاد و تعدادی دیگر از زنان فمنیست عازم کاخ الیزه فرانسه جهت دیدار با مکرون شدند تا شاهد کاریکاتوری از نوفل لوشاتو قرن ۲۰ میلادی باشیم.

علینژاد در توئیتر خود نوشت: «در دیدار با رییس جمهور فرانسه گفتم آنچه در ایران دارد اتفاق می‌افتد انقلاب است. فرانسه می‌تواند نخستین کشور باشد برای به رسمیت شناختن این انقلاب. به جای جمهوری اسلامی با چهره‌های اپوزیسیون در آینده دیدار کنید و اتحادیه اروپا را برای پذیرش یک ایران سکولار اماده کنید.» مکرون نیز البته در این ملاقات گفت که نه مایلیم نه حق داریم [و ایضاً نه می‌توانیم] جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم، اما همبستگی دولت فرانسه را با افراد حاضر اعلام کرد.

امّا واسطه دیدار عروسک‌های نمایش کاخ الیزه با رئیس جمهور فرانسه کیست؟

«کرولاین فورست» ستون نویس و نویسنده فمنیست فرانسوی روز جمعه در صفحه توئیتری خود از دیدار با مصی علینژاد در فرانسه خبر داد. «فورست» در این توئیت از موسسه‌ موسوم به عدالت برای کردستان (JFK) بابت واسطه‌گری ملاقات در کاخ الیزه تشکر کرد.  رئیس هیئت مدیره (Chairman) این سازمان فردی به نام توماس کاپلان و مدیر (President) سازمان مذکور نیز برنارد لوی است.

توماس اسکات کاپلان

روز یکشنبه ۸ آبان تصویری از دیدار علینژاد با برناد لوی در نیویورک منتشر که اکنون مشحص شد این دیدار در واقع درخواست از این صهیونیست فرانسوی برای دیدار با رئیس جمهور فرانسه بود. در گزارش قبلی فارس پلاس تحت عنوان «دیدارعلینژاد با نماد تجزیه کشورهای جهان/ کارنامه برنارد لوی چیست؟» به عملکرد این صهیونیست فرانسوی پرداخته شد.

رامبراند: معشوقه قرن ۱۷ میلادی کاپلان!

توماس کاپلان از یک خانواده یهودی و متولد سال ۱۹۶۲ در نیویورک آمریکاست. رشته تحصیلی دانشگاهی کاپلان در زمینه تاریخ از دانشگاه آکسفورد انگلیس بود. او در مقطع دکترا با دختر لئون رکاناتی (Leon Recanati) یکی از سرمایه‌داران تابع رژیم اسرائیل ازدواج کرد و با این وصلت توانست با کانون‌های ثروت مرتبط شود. از جمله این افراد آوی تیومخین (Avi Tiomkin) سرمایه دار اسرائیلی بود که با واسطه‌گری مادر زن آشنا شد. کاپلان  با سرمایه گذاری در زمینه استخراج نقره، پلاتین و طلا توانست به یکی از به اصطلاح مردانِ میلیارد دلاریِ جهان تبدیل شود. کاپلان را مُبَلِّغ طلا (the gold evangelist) می‌نامند.[1]

کاپلان به توصیه مادر زن وارد حیطه کلکسیونری آثار تاریخی شد. او موسس مجموعه لایدن (The Leiden Collection) در نیویورک است. این مجموعه نگهدارنده آثار تاریخی مربوط به عصر طلایی امپراتوری استعماری هلند در قرن هفدهم است. اگر قرن ۱۵ را قرن اسپانیا، قرن ۱۸ را قرن فرانسه و قرن ۱۹ را قرن بریتانیا نامیدند، ابرقدرت قرن ۱۷ را نیز باید هلند بنامیم.

لایدن نام شهری در هلند و زادگاه رامبراند (Rembrandt) نقاش مشهور جهان در قرن هفدهم است. دلیل نامگذاری این مجموعه به نام لایدن نیز علاقه افراطی کاپلانِ یهودی به رامبراند شبه یهودی(!) بود.کاپلان بزرگترین کلکسیونر خصوصی آثار رامبراند نقاش مشهور هلندی در جهان است.[2]

هلندِ قرن ۱۷ به نوعی مقصد اصلی یهودیان سفاردی بود. سفاردی یک کلمه عبری و به معنای اسپانیایی است. ماجرا از این قرار بود که اواخر قرن پانزدهم دادگاه‌های معروف تفتیش عقاید در امپراتوری اسپانیا تشکیل شد. این دادگاه‌ها قریب به ۴۰۰ سال وحشت را بر قلمروی امپراتوری مستولی کردند. هدف، یکدست کردن دین مسیحیت کاتولیک بود و به همین دلیل، شهروندانِ مسلمان و یهودی اسپانیا  از ترس شکنجه و مرگ فجیع به سایر نقاط جهان آواره شدند. این رویه در بلاد سایر قدرت‌های اروپایی کاتولیک نظیر ایتالیا نیز انجام شد.

رامبراند ظاهراً یهودی نبود ولی ارتباطات او با یهودیان سفاردی مشهور به قدری وسیع بود که برخی از رامبراند به عنوان یک نقاش یهودی یاد می‌کنند. «اسپینوزا» فیلسوف مشهور هلندی و «مناسه بن اسرائیل» بنیان گذار جامعه یهودی در انگلیس پس از اخراج یهودیان در سال ۱۲۹۰ میلادی و «افرائیم بوئنو» پزشک نامدار اروپا از جمله این افراد بود.

پرتره «مناسه بن اسرائیل» | صاحب اثر: رامبراند

موضوعات نقاشی رامبراند (به جز نقاشی شخصیت/پرتره) شامل موضوعات تاریخی بنی اسرائیل بود. «ادوارد وَن وولن» رئیس موزه تاریخ یهودیت در آمستردام می‌گوید: «تقریباً یک سوم آثار رامبراند پیوند یهودی دارند».[3] نقاشی عروس یهودی (۱۶۴۷ میلادی) یکی از آثار این نقاش هلندی است که برخی زوج حاضر در این تصویر را حضرت اسحاق (سرسلسله بنی اسرائیل و دین یهودیت) و رفقه (ربکا) می‌دانند.

مارجرای کذبِ «اخراج حضرت اسماعیل (سرسلسه بنی‌اسماعیل و دین اسلام) و مادرش جناب هاجر توسط حضرت ابراهیم» و نیز «شکستن الواح از سوی حضرت موسی» از جمله موضوعات آثارِ معشوقه قرنِ هفده میلادی کاپلان، مبتنی بر روایت یهود از تاریخ است.[4]

روایت یهودیِ هجرت حضرت اسماعیل و مادرش از فلسطین به مکّه
صاحب اثر: رامبراند

اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI)

کاپلان از حامیان مالی نهاد موسوم به اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI) است.[1] شخصیت‌های سیاسی و امنیتی نظیر دنیس راس (عضو شش دولت متوالی آمریکا از کارتر تا اوباما)، جان بولتون (مشاور امنیت ملی ترامپ) جیم ولسی (رئیس اسبق CIA آمریکا)، مئیر داگان (رئیس اسبق موساد)، ریچارد دیرلاو (رئیس سابق MI6 انگلیس)، آگوست هنینگ (رییس اسبق سرویس اطلاعاتی آلمان) و چارلز گاتری ( عضو خاندان یهودی روچیلد) از اعضای این سازمان در سال‌های پس از تاسیس بودند. ثروتمندان صهیونیست نظیر «شلدون ادلسون» صاحب ایده حمله اتمی به تهران نیز از دیگر حامیان مالی این سازمان جنگ طلب بودند.

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای در سال ۱۳۸۷ تشکیل شد و ماموریت خود را طراحی راهبرد فشار بر ایران اعلام کرده است. هدف نهایی سازمان نیز عقب نشینی تهران از سه مولفه قدرت برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و برنامه منطقه‌ای است.[5] فقدان سه مولفه‌ مذکور به مثابه باز کردن دروازه‌های ایران به روی ارتش‌های قدرتمند جهانی نظیر دوران رژیم پهلوی و قاجار خواهد بود.

روز ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ نشست سالانه اتحاد علیه ایران هسته‌ای در هتل روزولت نیویورک تشکیل شد. ژنرال پترائوس (فرمانده اسبق CIA و سنتکام) و ترکی الفیصل (رئیس اسبق استخبارات سعودی) از حاضرین بودند. «کاپلان» برای اولین بار و بدون اعلام قبلی در محفل عمومی این سازمان ضد ایرانی حاضر شد.

او جمهوری اسلامی را اینگونه ترسیم کرد که اگر پاسدار شیعه بودن سودی داشته باشد، ایران خود را حافظ شیعیان نشان می‌دهد و اگر بازی با کارت ملی‌گرایی مفید به فایده باشد، تهران با ذوق شاهنشاهی ساسانی این کار را انجام می‌دهد. کاپلان  جمهوری اسلامی را متهم کرد که از فرصت داعش برای تسخیر منطقه بهره برداری کرد(!) و نظیر خشایار شاه هخامنشی یک پل از ایران به مدیترانه ساخت.[6]

هیچگونه حد و مرز اخلاقی برای این سازمان وجود ندارد و ایده فشار بر ایران را تا محاصره دارویی و غذایی ادامه می‌دهند. سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای یک پایگاه داده‌ از شرکت‌های بین‌المللی همکار با ایران ایجاد کرده است تا  تحت فشار، همکاری شرکت‌های جهانی با تهران را قطع کند. در این فهرست، اسامی شرکت‌های دارویی و تولیدکننده واکسن نظیر فایزر (Pfizer)، مرک و بکتون نیز وجود دارد. اتحاد علیه ایران هسته‌ای به نوعی مانع اصلی ورود واکسن به ایران در اوج پاندمی کرونا بود.[7]

این گروه کمپین ویژه‌ای با هدف تحریم بخش‌های کشتیرانی، بنادر و دریانوردی راه‌اندازی کرده است. در چارچوب این کمپین، سیستمی با نام «شبکه اطلاعات دریانوردی و شناسایی کشتی‌های شرور»  (MINERVA) راه‌اندازی شد تا کشتی‌های ایرانی را رصد کند و نشان دهد که ایران چگونه تلاش دارد، تحریم‌ صادرات نفت را دور بزند.[8]

اجلاس موسوم به گردهمائی بین‌المللی برای آینده ایران در روز ۲ مهر ۱۳۹۸ تبدیل به رویدادی بی‌سابقه شد. سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای بانی مجلس و وزیر خارجه وقت آمریکا مهمان ویژه این رویداد بود. کلکسیونی از گروه‌های تجزیه طلب نیز در این محفل حاضر شدند.

سازمان تروریستی مجاهدین خلق،‌ نهاد خودخوانده حزب مرکزی آذربایجان، الاحوازی، حزب خلق بلوچستان، کنگره ملیت‌ها برای ایران فدرال (تجزیه شده)، سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، حزب دمکرات آذربایجان جنوبی و سازمان خبات کردستان ایران در محفل شرکت کردند. این اجلاس مشخص کرد که هدف غایی آمریکا فراتر از تغییر نظام است و در صورت توانایی سرنگونی، ایران را به بیش از هفت کشور تقسیم خواهد کرد. [9]

کاپلان همزمان ریاست سازمان موسوم به عدالت برای کردستان (JFK) را برعهده دارد که ماموریت آن حمایت از گروه‌های مسلح تجزیه طلب در مناطق کردنشین مستقر در شمال عراق است. این دقیقاً همان نقطه‌ای است که سپاه پاسداران طی یک ماه اخیر، در حال سرکوب تروریست‌های مسلّح مستقر در آن است.

امّا نکته‌ای جالب در مورد کاپلان وجود دارد: یکی از دلایل شرارت سازمان‌های مرتبط با کاپلان علیه ایران به دلیل منافع تجاری اوست. او مدیر یک مؤسسه مالی به نام «گروه مالی تیگریس»  است. این موسسه در زمینه معاملات سنگ‌های معدنی فعال است. هرگونه افزایش تنش در خاورمیانه منجر به افزایش قیمت مواد معدنی نظیر طلا در جهانی می‌شود. این تنش می‌تواند خروج آمریکا از برجام و حمله به یمن باشد یا اغتشاش در سنندج و کرج. [10] در واقع کسانی که در غرب آسیا دست به آشوب می‌زنند، بدون مزد در حال خدمت به پولدار شدن و رفاه فرزندان کاپلان است.

موارد مذکور بخشی از فعالیت مخرب کاپلان به عنوان یکی از زرسالاران صهیونیست علیه ایران است. افرادی نظیر مصی علینژاد چندان اهمیتی ندارند؛ صرفاً مهره‌ای در اختیار اراده دیگران هستند که انتهای زندگی‌شان، عاقبت نیما زم (آقازاده یاغی یکی از مقامات جمهوری اسلامی) است.اصل موضوع جبهه متحد بلوک غرب علیه ایران است که در دشمنی با مردم ایران از هیچ عمل ضدانسانی فروگذاری نمی‌کنند.

کاپلان در سال ۱۳۹۶ در اقلیم کردستان مستقر شد تا بازار داخل را از سکه‌ طلا تهی کند. سازمان تحت الحمایه کاپلان مسیرهایی که ایران از طریق آن، تحریم‌های سنگین اقتصادی را دور می‌زد، شناسایی و در اختیار وزارت خزانه داری و نهادهای اطلاعاتی آمریکا می‌داد. کاپلان برای حمایت از مردم ایران مانع دسترسی مردم ایران به  واکسن کرونا شد. این حمایت کاپلان منجر به فوت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بازه زمانی ۲ ساله کرونا در ایران شد. مصی آلت دست این فرد است.

[1]: https://www.forbes.com/sites/ashleaebeling/2013/10/08/tom-kaplan-billionaire-king-of-cats/?sh=7b1127b13815

[2]:https://judithbenhamouhuet.com/thomas-kaplan-the-worlds-largest-private-collector-of-rembrandts-refuses-to-have-any-at-home/

[3]:https://www.ynetnews.com/articles/1,7340,L-3326973,00.html

[4]:https://www.anumuseum.org.il/blog-items/rembrandt-one-dutch-genius-became-jew-honor/

[5]:https://www.unitedagainstnucleariran.com/about

[6]:https://lobelog.com/anti-iran-deal-billionaire-tom-kaplan-lashes-out-at-iran/

[7]:https://theintercept.com/2020/03/05/iran-coronavirus-medicine-sanctions/

[8]:https://www.unitedagainstnucleariran.com/press-releases/uanis-shipping-campaign-roundup-1

[9]:https://www.al-monitor.com/originals/2019/09/iran-hawks-cement-ties-mek-uani-pompeo.html

[10]:https://www.salon.com/2014/08/11/billionaires_sketchy_middle_east_gamble_meet_the_man_betting_on_war_with_iran/

[10]:https://www.mashreghnews.ir/news/۳۳۵۳۵۸

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!