1

تغییر محتوای کتاب‌های درسی در مراکش برای افزایش همگرایی بین مسلمانان و یهودیان

  • کد خبر : 46248
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
تغییر محتوای کتاب‌های درسی در مراکش برای افزایش همگرایی بین مسلمانان و یهودیان
یک سازمان تحقیقاتی بین المللی اعلام کرده است طی سال‌های گذشته کتاب‌های درسی مدارس در مراکش به سمت ترویج همگرایی و پذیرش هرچه بیشتر یهودیان در جامعه این کشور تدوین و نگارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مؤسسه تحقیقات و سیاست در لندن و تل آویو، (IMPACT-se) که به تحلیل تسامح و همگرایی در آموزش در سراسر جهان می پردازد، با همکاری بنیاد “Jeffrey M. Talpins” گزارشی در مورد موضوعات رو به رشد پذیرش یهودیان در سیستم آموزشی مراکش منتشر کرد.

این موسسه ۱۲۷ کتاب درسی منتشر شده توسط وزارت آموزش بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ را مورد ارزیابی قرار داده است.

مؤسسه تحقیقات و سیاست در لندن و تل آویو که بر صلح و تساهل فرهنگی در آموزش مدارس نظارت می کند، اظهار داشت که «دانش آموزان مراکشی در مراحل مختلف تحصیل با ادیان توحیدی آشنا می‌شوند. آنها همچنین تساهل دینی و پذیرش تفاوت را از آیات قرآن می آموزند.»

این گزارش همچنین نشان داد که به واسطه تلاش‌های دولت برای «حفظ میراث یهودی» از جمله از طریق آموزش در کتاب‌های درسی کودکان و دانش‌آموزان، جامعه یهودی مراکش از احترام بالایی برخوردار است، زیرا یهودیان «بخش جدایی‌ناپذیر مراکش» محسوب می‌شوند.

از جمله تصاویر مثبتی که این گزارش به آن اشاره می کند، تصویر یک پسر یهودی است که برای شام شبات از دوستان مسلمان خود میزبانی می کند. و یا بخشی از متن درسی کلاس ششم که بیت الذاکره(موزه‌ای از میراث یهودیان در الصویره) را به تصویر کشیده و درمورد آن توضیح داده است.

مارکوس شیف، مدیر اجرایی مؤسسه دیده بان صلح و تساهل فرهنگی در آموزش مدارس، گفت: «ما از حضور بی سابقه مباحث مربوط به یهودیت در برنامه درسی اصلاح شده مدارس مراکش که با حمایت پادشاه مراکش صورت گرفته، شگفت زده شدیم.» وی همچنین افزود: «کتاب‌های درسی، تاریخ و فرهنگ یهودیان و کمک‌های آنها به جامعه مراکش را توصیف می‌کنند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!