2

اظهار نظر نادرست شیخ توحیدی، جعلی درباره تعیین سرنوشت فلسطین

  • کد خبر : 39247
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
اظهار نظر نادرست شیخ توحیدی، جعلی درباره تعیین سرنوشت فلسطین
اظهارات واهی شیخ محمد توحیدی انگلیسی که گفته سرزمین فلسطین مال یهودیان است نه مسلمانان، با تمام معیارهای در نظر گرفته شده نظیر تورات، تاريخ، فتوحات، پيروى از حضرت موسى (ع)، سكونت در آن منطقه و تقدس فلسطین و بیت المقدس، هماهنگی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اظهار نظر محمد توحیدی مبنی بر اینکه فلسطین سرزمین یهودیان است نه مسلمانان، فاقد استدلال، بی ‌اساس و نادرست است.

روحانی نمای افراطی انگلیسی به نام محمد توحیدی که توسط جامعه مسلمانان استرالیا به شیخ جعلی یا تقلبی (Australia’s fake sheikh) لقب گرفته، در اظهار نظری گفته است فلسطین سرزمین یهودیان است نه مسلمانان.

محمد توحیدی عراقی ‌الأصل و ساکن استرالیا است که مدتی در ایران فعالیت داشت و سپس به دلایل نامعلوم از ایران خارج شده و به شبکه‌های ضد انقلابی نظیر شبکه معاند من و تو پیوسته است. بررسی رفتارها و اظهارات توحیدی، حاکی از آن است که به عنصری در خدمت شخصیت‌های اسلام ستیز درآمده که از او برای لکه ‌دار کردن اسلام، توهین به مراجع معظم تقلید و ایجاد تفرقه و دو دستگی بین مسلمانان استفاده می‌کنند.(1)

محمد توحیدی وابسته به جریان سید صادق شیرازی است که از آنها به عنوان مروجان شیعه انگلیسی یاد می شود. حمایت جریان شیرازی از محمد توحیدی باعث شد، او از مجری ‌گری در شبکه ماهواره‌ای و تفرقه ‌افکن امام حسین (علیه‌السلام) به شخصیتی جنجالی در فضای مجازی تبدیل شود.

او در سال ۲۰۱۶ یک انجمن اسلامی کوتاه مدت و مدرسه علمیه شیعیان را در استرالیا با حمایت صادق شیرازی تأسیس و افتتاح کرد. دفتر شیرازی اعلام کرده بود که انجمن اسلامی بیان شده، در درجه اول بر سخنان آیت ‌الله سید صادق شیرازی تمرکز خواهد داشت.

 توحیدی رویکردی ضد جمهوری اسلامی دارد و در چند سال گذشته از هر فرصتی برای تبلیغ علیه ایران استفاده کرده است. او همچنین از خاندان پهلوی حمایت می‌ کند و خواهان بازگشت سلطنت به ایران است.
توحیدی اظهاراتی بی اساس بر علیه مسلمانان دارد. او از روزنامه ‌ها و برنامه ‌های تلویزیونی خود برای به راه انداختن یک جنگ فرقه ‌ای علیه مسلمانان استرالیا استفاده می ‌کند. یاوه‌ سرایی‌ و داستان سرایی وی در مورد توطئه پنهان مسلمانان سنی برای برقراری خلافت در استرالیا، با شور و شوق مورد استقبال جناح ضد اسلام قرار گرفته است. او گفت مسلمانان سنی پس از تشکیل خلافت، فراریان مالیات را سر خواهند برید: «سر آنها را در دیگ می ‌گذارند، می ‌خورند، سپس در همان شب به همسرش تجاوز می‌ کنند.»

توحیدی در اظهار نظری نادر درباره تعیین سرنوشت فلسطین گفت: «مسلمانان اشتباه می ‌کنند که بیت ‌المقدس را مکانی مقدس می‌‌دانند. مسلمانانی که برای فلسطین می‌جنگند کاملاً گیج شده‌اند؛ فلسطین سرزمین یهودیان است.»(2)

این سخن فاقد استدلال توحیدی، بی ‌اساس بوده و با تمام ملاک‌ها و معیارهایی که برای تعیین سرنوشت فلسطین در نظر گرفته می‌شود، مطابقت ندارد.
اگر معیار تشخیص، تورات باشد، بر اساس فقرات سفر خروج و اعداد، فلسطين مسكن قبايل سامى (عرب) كنعانى بوده(3) که ريشه جغرافيايى و نژادى اين قبايل، عرب بوده است.

اگر معیار در تعيين سرنوشت فلسطين، تاريخ باشد، بر اساس تاريخ، قبل از اينكه قوم بنی اسرائیل به اين سرزمين قدم بگذارد، نام «سرزمین كنعان» و «عرب كنعان» بر اين سرزمين اطلاق مى‌شده است؛ زیرا اولین گروه مهاجر به فلسطین و ساکنان شناخته شده در آن عرب‌های کنعانی بودند(4) که مردمانی شهرنشین و دارای تمدنی پیشرفته بودند. 3500 سال پیش از میلاد، اقوام سامی از قلب حجازِ عربستان به سوی مصر، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین کوچ کرده و اقوامی چون اعراب کنعانی در فلسطین سکنی گزیدند. حدود دو قرن قبل از میلاد، دولتی تحت عنوان «کنعانیه» را در آنجا تأسیس کردند.

حدود هزار سال پیش از میلاد، اقوامی به نام فلسطینی که از دریای «اِژِه» آمده بودند، به این ناحیه راه یافته و جای کنعانیان را گرفتند. مدتها پس از مهاجرت فلسطینی‌ها و کنعانیان به سرزمین فلسطین، قوم بنی اسرائیل، به همراه حضرت موسی (عليه‌السلام) به سمت فلسطین رفته و با رهبری حضرت یوشع (عليه‌السلام) در فلسطین سکونت کردند. بعدها حضرت داود (عليه‌السلام) و فرزندش حضرت سلیمان (عليه‌السلام)، دولتهایی در این سرزمین تاسیس کردند.(5)

اگر معيار، فتوحات و جنگ‌ ها باشد، فلسطین را هم ايران در سال 538 قبل از میلاد، هم روم در سال 63 قبل از میلاد و هم مسلمانان در سال 13 هجری قمری فتح كرده است. آخرين فتح فلسطين در زمان خليفه دوم به دست مسلمانان و در جنگ‌‌هاى صليبى به دست صلاح الدين ايوبى، سردار مسلمانان صورت گرفته است. او پس از يك سلسله جنگهاى پيروزمندانه در اكتبر 1187، بيت ‌المقدس و سراسر خاك فلسطين را از لوث وجود بيگانگان اروپایی پاك كرد.

اگر ملاك پيروى از حضرت موسى (عليه‌السلام) باشد و يهوديان بگویند چون این پیامبر مدتى در فلسطين حكومت داشته است، پس اين سرزمين بايد مال يهود باشد، در پاسخ باید گفت مسلمانان نيز حضرت موسى (عليه‌السلام) را قبول داشته و او را يكى از پيامبران اولوالعزم خود می‌دانند. همچنین مسلمانان تمام پيامبرانى را كه در اين منطقه سكونت يا حكومت داشته‌اند، نظیر داود و سليمان (علیهماالسلام) را پيامبر خود مى‌دانند.

اگر ملاک، سكونت در آن منطقه باشد، اعراب هم در آن سرزمين سكونت دارند و قبل از اينكه يهودیان در آنجا ساكن گردند، اعراب در اين سرزمين سكونت داشته‌اند.
اگر معيار تقدس فلسطین و بیت المقدس باشد، ۱ ميليارد و ۵۷۰ میلیون مسلمان نيز همانند يهودیت و مسیحیت آنجا را مقدس دانسته و به ديده احترام به آن مى‌‌نگرند.(6)

بنابراين این گفتار محمد توحیدی که سرزمین فلسطین مال یهودیان است و اعراب فلسطینی نباید برای حفظ آن بجنگند، با هيچ منطق و معیاری تطبيق نمى‌كند.

پی‌نوشت:
1. خبرگزاری رسا، «رونمایی منوتو از یک روحانی نما»، کد خبر: ۷۱۹۲۲۸، ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
2. فرارو، «محمد توحیدی؛ شیخ جعلی!»، کد خبر: ۵۷۲۶۰۱، ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
3. خروج، 3: 17؛ اعداد، 34: 2 و 35: 10
4. محسن صالح، فلسطین، کوالا لامپور: بی ‌نا، ۲۰۰۲م، ص۱۱.
5. ر.ک: محسن صالح، فلسطین، ص12- 13؛ هنری کتان، فلسطین و حقوق بین الملل، ترجمه غلامرضا فدائی عراقی، تهران: امیرکبیر، چاپ دوم، 1368ش، ص13؛ غلامرضا گلی زواره، سرزمین اسلام (شناخت کشورهای اسلامی و نواحی مسلمان نشین جهان)، قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، 1377ش، ص116.
6. ر.ک: حسين نورى همدانى، ما و مسائل روز، قم: قدسيان، ص30- 34.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.