2

آیت الله سبحانی: یهود امروز در پناه یک دولت زورگو زندگی می‌کند

  • کد خبر : 55985
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
آیت الله سبحانی: یهود امروز در پناه یک دولت زورگو زندگی می‌کند
الان یهودیان در پناه یک دولت زورگو زندگی می کنند، تصور نشود که ذلت از آنها برطرف شده زیرا استثناء، استثناء منقطع است و در هر دو حالت محکوم به ذلت هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: «حبل» در لغت عرب به معنای «ریسمان» است اما در اصطلاح عرب به معنای «پیمان» است.

این مرجع تقلید گفت: هنگامی که پیامبر اکرم(ص) وارد مدینه شد، دو قبیله معروف ایمان آوردند. سپس رئیس قبیله نزد رسول اکرم(ص) آمد و گفت: «یا رسول الله بینا و بین قوم (یهود) حبال؛ با این قوم (یهود) پیمان هایی داریم مبادا بعد از ایمان آوردنمان، ما را رها کنید». پیامبر(ص) فرمود: «من با شما هستم».

آیت الله سبحانی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید: «این ملت همیشه محکوم به ذلت هستند مگر اینکه جزو دولت اسلامی باشند و جزیه دهند و یا به قدرت بزرگتر تکیه کنند». الان وضعیت یهود، حالت دوم است؛ در پناه یک دولت زورگو زندگی می کنند، تصور نشود که ذلت از آنها برطرف شده زیرا استثناء، استثناء منقطع است و در هر دو حالت محکوم به ذلت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اعجاز قرآن کریم، اخبار غیبی آن است، تصریح کرد: این یکی از حقایق قرآن کریم است؛ در طول این ۱۴ قرن، یا اینها (یهود) ذمّی بودند یعنی زیرسیطره دولت اسلامی بودند یا به دولت های قوی تکیه کردند اما با اینکه تحت الحمایه هستند باز ذلت را دارند. گمان نکنید که اینها از زیربار ذلت بیرون می آیند در هر دو حالت دارای چنین ذلتی هستند. بنابراین در انتظار روزی هستیم که خداوند منان تمام مسلمانان را از شرّ این ها حفظ کند و مسلمانان انتقام این کودکان و زنان را از آنان بگیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.