2

کلیسای کاتولیک آلمان نیم میلیون عضو خود را از دست داد

  • کد خبر : 51213
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کلیسای کاتولیک آلمان نیم میلیون عضو خود را از دست داد
در مجموع ۵۲۲,۸۲۱ نفر به روابط رسمی خود با کلیسا پایان دادند و رکورد سال پیش که ترک کلیسا از سوی ۳۵۹,۳۳۸ نفر بود، بار دیگر شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کنفرانس اسقف‌های آلمان (DBK) اعلام کرد که در سال 2022 تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم، کلیسای کاتولیک آلمان را ترک کردند. در مجموع 522,821 نفر به روابط رسمی خود با کلیسا پایان دادند و رکورد سال پیش که ترک کلیسا از سوی 359,338 نفر بود، بار دیگر شکسته شد.

این خروج و دوری مردم از کلیسا به دنبال یک سری از رسوایی‌های کودک‌آزاری است که کلیسا را در آلمان و جاهای دیگر شوکه کرده است.

با وجود اینکه تعداد بیشتری از مردم کلیسا را ترک کردند، هنوز ۲۰.۹۴ میلیون نفر یعنی حدود یک چهارم جمعیت آلمان عضو کلیسا هستند.

کلیسایی غرق در رسوایی‌ها

کنفرانس اسقف‌های آلمان هیچ دلیلی برای ترک این تعداد از افراد بیان نکرد، اما ایرم استتر-کارپ رئیس کمیته مرکزی کاتولیک‌های آلمان گفت: که غمگین است اما تعجب نمی‌کند.

او افزود: کلیسا به دلیل سو استفاده و رسوایی‌های پی در پی اعتبار و اعتماد مردم نسبت به خود را از دست داده است و در حال حاضر نیز عزم کافی را برای اجرای برنامه‌هایی برای آینده زندگی مسیحیان در کلیسا از خود نشان نمی‌دهد.

کلیسای کاتولیک در بحران

گزارشی که به سفارش خود کلیسا و در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، حاکی از آن است که حداقل ۳۶۷۷ نفر که اکثراً کودکان زیر ۱۳ سال بودند، بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۴ توسط کشیش‌های کاتولیک مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

گزارش دیگری که در ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شد، حاکی از آن است که پاپ بندیکت شانزدهم در دوران اسقف اعظم مونیخ و فریزینگ از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ نتوانسته از کودک‌آزاری جلوگیری کند.

در هفته اخیر پلیس به مکان‌های مرتبط با اسقف اعظم کلن، کاردینال راینر ماریا ویلکی، به دلیل اظهارات نادرست او در رابطه با اطلاعات ادعایی خود از سوء استفاده توسط کشیش‌ها حمله کرد.

مالیات کلیسای آلمان
اعضای ثبت‌نام‌شده کلیسا در آلمان بین ۸ تا ۹ درصد از درآمد یک فرد را به عنوان «مالیات کلیسا» می‌پردازند که مستقیماً به کلیسای آنها، اعم از کاتولیک یا پروتستان، می‌رسد. این علاوه بر میلیون‌ها دلاری است که دولت با پول مالیات‌دهندگان عمومی پرداخت می‌کند.

آلمان و کلیسا
از دست دادن اعضای پرداخت‌کننده مالیات به معنای از دست دادن بودجه برای کلیسا است. وجوهی که برای ادامه فعالیت جوامع حتی در روستایی‌ترین مناطق کشور استفاده می‌شود.

توماس شولر، کارشناس حقوق کاتولیک در دانشگاه مونستر و ناظر نزدیک کلیسای کاتولیک آلمان، به خبرگزاری آلمان گفت: «کلیسای کاتولیک به مرگی دردناک در برابر چشمان عموم می‌میرد».

این تنها کلیسای کاتولیک نیست که به این موضوع مبتلا است. کلیسای پروتستان نیز شاهد کاهش تعداد پیروان ثبت شده خود است به طوری که در سال ۲۰۲۲، حدود ۳۸۰ هزار نفر کلیسای انجیلی آلمان را ترک کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!