0

کلیسای اسقفی اورشلیم حمله اسرائیل به کلیسای شهر رام‌الله را محکوم کرد

  • کد خبر : 38380
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کلیسای اسقفی اورشلیم حمله اسرائیل به کلیسای شهر رام‌الله را محکوم کرد
حوزه اسقفی اورشلیم به رهبری کشیش اعظم حسام نعوم، به طور صریح حمله اسرائیل به یکی از اماکن مقدس مسیحیان و تخریب اموال این کلیسا را محکوم می کند و آن را به عنوان تخطی از قوانین بین‌المللی و اقدام تروریستی علیه کل جامعه می داند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از «کاتولیک نیوز» رهبر کلیسای اسقفی در اورشلیم و خاورمیانه، حمله «تکان‌دهنده» اسرائیل به کلیسایی در رام‌الله واقع در کرانه باختری اشغالی در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است، اقدامات نیروهای رژیم اشغالگر در این حادثه به عنوان “نقض قوانین بین المللی و اقدامی تروریستی علیه کل جامعه” توصیف شده است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

روز گذشته حوالی ساعت ۳ بامداد، نیروهای اسرائیلی یک یورش از پیش اعلام نشده و غیرقانونی به محوطه کلیسای انگلیکان (اسقفی سنت اندرو واقع در رام الله) انجام دادند. نیروهای اشغالگر با توسل به زور، قفل ورودی درب کلیسا را شکسته و وارد کلیسا شدند. آنها به مدت دو ساعت کل مجتمع را که شامل محراب کلیسا، تالار کلیسا، دفاتر کلیسا، خانه ی کشیش و مرکز پزشکی اسقف عرب است، اشغال کردند.

شکستن شیشه درب کلیسای انگلیکن سنت اندرو در رام الله در نتیجه حمله ارتش اسرائیل

مردمی که در داخل محوطه کلیسا زندگی می کردند در طول حمله احساس ناامنی داشتند، به طوری که صدای شلیک گلوله، نارنجک های گیج کننده، و شکستن درها باعث ایجاد وحشت در میان خانواده های ساکن در محوطه شد.

اگرچه هیچ توجیهی برای این حمله تکان‌دهنده در محوطه کلیسا وجود ندارد اما نیروهای اشغالگر بعدها این رفتار خشن را به عنوان حمله‌ به الحق – یکی از برجسته‌ترین گروه های حقوق بشر در کرانه باختری- توجیه کردند، که سنت اندرو یک دفتر را با ورودی کاملا ً جداگانه‌ای از کلیسا اجاره کرده ‌است.

حوزه اسقفی اورشلیم به رهبری کشیش اعظم حسام نعوم، به طور صریح این حمله را به یکی از اماکن مقدس خود و تخریب اموال کلیسا را محکوم می کند و آن را به عنوان تخطی از قوانین بین‌المللی و اقدام تروریستی علیه کل جامعه می داند.

مکان‌های عبادت و کلیساها باید پناهگاهی برای جوامع باشند تا در انجام ایمان و خدمت خود احساس امنیت کنند. در واقع، نهاد حقوق بشر سازمان ملل توضیح داده است که “مفهوم عبادت به ساختمان مکان های عبادت گسترش می یابد” (نهاد حقوق بشر، تبصره عمومی ۲۲، ماده ۱۸، بند ۴، ۱۹۹۴).

اسقف اعظم، این اقدام تروریستی را توهین به مجتمع سنت اندرو در رام الله و تهاجمی علیه اعمال آزادانه مذهب و افراد دیندار در این کلیسای تازه تأسیس شده، قلمداد می کند.

بنابراین، حوزه اسقفی اورشلیم در کنار رئیس کلیسای سنت اندرو، کشیش فادی دیاب و اکثریت جامعه سنت اندرو در رام‌الله و همچنین با همه کسانی که از این اقدام خشونت‌آمیز غیرمسئولانه نگران هستند، ایستاده است. بر این اساس، از مقامات اسرائیلی می‌خواهد که تحقیقات سریع و بی‌طرفانه در مورد این حادثه و به دنبال آن برخورد جدی با متخلفان را در دستور کار خویش قرار داده و پیگیری جدی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!