1

کشیش زرگریان: واقعه تروریستی کرمان، درد عظیمی بر دل ارامنه ایران برجا گذاشت

  • کد خبر : 58836
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
کشیش زرگریان: واقعه تروریستی کرمان، درد عظیمی بر دل ارامنه ایران برجا گذاشت
عضو هیات مذهبی خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: شُماری از هموطنان در روزهای اخیر قربانی توطئه‌های شوم دشمنان شدند که این واقعه درد عظیمی بر دل‌های مردم ایران از جمله ارامنه کشور برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همزمان با چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، عملیات تروریستی در گُلزار شهدای کرمان رُخ داد که بر اثر آن ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

کشیش خاچاطور زرگریان اظهار کرد: من به نوبه خود از طرف جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران، این واقعه دردناک را به مردم کشور، آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری و آقای رییسی رییس جمهوری ایران تسلیت می‌گویم و برای شهدای گرانقدر این فاجعه عُلو درجات، برای مصدومان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر الهی آرزومندم.

عضو هیات مذهبی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران تصریح کرد: ارامنه اعم از ارامنه کشور عزیزمان که ایرانی هستند و ارامنه ارمنستان با مردم ایران، دوست تاریخی همیشگی هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که خارج از ارمنستان با تمام توان از کلیساها و اماکن مذهبی مسیحیان حفاظت و نگهداری می‌کند.

کشیش خاچاطور زرگریان افزود: ارامنه اصفهان ۴۰۰ سال است که با محبت، همدلی و برادری در کنار دیگر هموطنان مسلمانشان در ایران براحتی زندگی می‌کنند.
وی یادآور شد: من همیشه در دعاها و مراسم مذهبی، مقامات کشور را دعا می‌کنم تا هر روز بتوانند با حکمت بیشتر، این سرزمین عزیز و خدایی را حفظ، نگهداری و مدیریت کنند.

قدمت سکونت ارامنه در اصفهان به دوره صفویه بازمی‌گردد و اکنون حدود ۱۰ هزار ارمنی در این خطه زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفر از آنها در کلانشهر اصفهان سُکنی دارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.