1

کاهش دینداری و تعطیلی احتمالی هزاران کلیسا در آمریکا

  • کد خبر : 61098
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۴۲
کاهش دینداری و تعطیلی احتمالی هزاران کلیسا در آمریکا
اگر کارشناسان پیش‌بینی کنند که صدهزار کتابخانه در سراسر آمریکا در چند دهه آینده بسته می‌شوند، مردم احتمالا توجه خاصی به این موضوع نشان می‌دهند. اگر قرار باشد صدهزار ساختمان مدرسه در جوامع کوچک و بزرگ خالی شود، حداقل کسی درباره آن صحبت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از رلیجن نیوز نوشت: «کشیش مارک السدون، مقام پروتستان، نویسنده و کارآفرین اجتماعی، گفت: وقتی می‌گوییم صد هزار کلیسا بسته می‌شوند، پاسخ مشابهی دریافت نمی‌کنیم.

پیش‌بینی بسته شدن کلیساها بر اساس آمارهای مربوط به گرایش دینی در آمریکا است. هر روز بر تعداد سکوهای کلیسا که افراد کافی برای پر کردن آنها وجود ندارد، اضافه می‌شود.

این روزها کسانی که به کلیسا می‌روند ترجیح می‌دهند بخشی از جماعت‌های بزرگ باشند، اما به گفته السدون، علت اصلی بسته‌شدن کلیساها کاهش روزافزون افرادی است که مسیحی شناخته می‌شوند و در فعالیت‌های سنتی کلیسا شرکت می‌کنند. بنابراین، امروزه تعداد ساختمان‌های کلیسا بسیار بیشتر از آن چیزی است که در آینده مورد نیاز است.

او پیشنهادهایی برای آینده ساختمان‌های کلیساهای بسته‌شده ارائه داد: من جماعت‌هایی را دیدم که کلیسای خود را به مرکزی اجتماعی تبدیل می کنند و بنابراین کلیسا هنوز هم می‌تواند یک گروه کوچک پر جنب و جوش از مردم باشد که با همدیگر گردهم می آیند.

کلیساها همچنین می‌توانند مکان‌های اختصاص یافته به گروه‌های روستایی و مراکز بهداشتی باشند و یا کارآفرینان کوچک و مراکز رشد کسب و کار جدید از آنها استفاده کنند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.