1

پاپ فرانسیس آپارتمان و حقوق یک اسقف محافظه کار آمریکایی را پس گرفت

  • کد خبر : 57535
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۹
پاپ فرانسیس آپارتمان و حقوق یک اسقف محافظه کار آمریکایی را پس گرفت
یک مقام ارشد واتیکان گفت: پاپ فرانسیس برخی از امتیازات کاردینال محافظه‌کار آمریکایی از جمله یک آپارتمان بزرگ یارانه‌ای و حقوق وی را حذف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این مقام ناشناس واتیکان به نقل از پاپ گفت: «ریموند برک» یکی از سرسخت‌ترین منتقدان پاپ است و «علیه کلیسا و علیه پاپ کار می‌کند» و تخم «تفرقه» را در کلیسا کاشته است. با این حال مقامی که در این نشست حضور داشت گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه پاپ فرانسیس، این اسقف آمریکایی 75 ساله را دشمن خوانده است را تکذیب کرد.

برک سال هاست که هیچ شغل ارشد واتیکانی نداشته است و تنها مشاور یکی از دادگاه‌های نهاد کلیسا است. برک برای رسانه‌های محافظه کار آمریکایی یک قهرمان است و اغلب میهمان برنامه‌هایی است که به شدت از پاپ و سیاست‌هایش به ویژه در مورد زنان و اصلاحات او انتقاد می‌کنند.

این اقدام فرانسیس دومین اقدام او در مورد یک روحانی محافظه کار آمریکایی در این ماه بود. در 11 نوامبر، پاپ یکی دیگر از منتقدان محافظه کار به نام اسقف جوزف استریکلند از تایلر، تگزاس را پس از امتناع از کناره‌گیری، برکنار کرد.

گفتنی است محافظه کاران و سنت گرایان در دستگاه کلیسا در اقلیت هستند اما یک نیروی عمده و قدرتمند در آمریکا به شمار می‌آیند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!