1

پاپ: به طور محرمانه در موضوع صلح در اوکراین دخیل هستیم

  • کد خبر : 48673
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
پاپ فرانسیس گفت که واتیکان در یک ماموریت صلح برای پایان دادن به درگیری بین روسیه و اوکراین شرکت دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس در مسیر بازگشت از مجارستان به واتیکان ضمن اعلام این خبر که مجموعه نهاد کلیسا در عملیات محرمانه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین دخیل است گفت: واتیکان آماده است به بازگرداندن کودکان اوکراینی که به روسیه برده شده اند کمک کند.

پاپ پس از سفر سه روزه به مجارستان در جریان پرواز به خانه به خبرنگاران گفت: اکنون یک ماموریت در جریان است، اما هنوز علنی نیست. وقتی علنی شد، آن را فاش خواهم کرد. من فکر می کنم که صلح همیشه با باز کردن کانال ها ایجاد می شود. شما هرگز نمی توانید از طریق منزوی ماندن به صلح دست پیدا کنید. این آسان نیست.

پاپ افزود که در مورد وضعیت اوکراین با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و با متروپولیتن (اسقف) هیلاریون، نماینده کلیسای ارتدکس روسیه در بوداپست صحبت کرده است.

رهبر مسیحیان کاتولیک افزود: در این جلسات ما فقط در مورد مسائل جزیی صحبت نکردیم. ما در مورد همه این موارد صحبت کردیم. همه به راه صلح علاقه مند هستند.

از زمانی که روسیه در فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد، فرانسیس عملاً به صورت هفتگی درخواست صلح کرده است و بارها ابراز تمایل کرده است که به عنوان یک واسطه بین کی‌یف و مسکو عمل کند. پیشنهاد او تاکنون نتوانسته است پیشرفتی ایجاد کند. پاپ فرانسیس 86 ساله قبلا گفته بود که می خواهد برای یک ماموریت صلح از کی‌یف و همچنین مسکو دیدن کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!