1

ملاقات استثنایی چند روزه کاردینال‌ها با پاپ فرانسیس در ماه اگوست

  • کد خبر : 38628
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
ملاقات استثنایی چند روزه کاردینال‌ها با پاپ فرانسیس در ماه اگوست
پاپ فرانسیس در چند روز آینده قرار است کاردینال‌های کلیسای کاتولیک را به رم فراخوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کسانی که با ساختار واتیکان آشنا هستند می‌دانند که اگوست ماه تعطیلات است. اما پاپ فرانسیس در چند روز آینده قرار است کاردینال‌های کلیسای کاتولیک را به رم فراخوند. قرار است در یک برنامه چهار روزه فشرده با حضور کاردینال‌ها مسائل کلیسای کاتولیک مطرح شوند.

مهمترین این دیدارها موسوم به دیدار “آفرینش”یا “نامگذاری” است که با حضور ۲۱ کاردینال برگزار می شود. در این جلسه کارینال‌های جدید معرفی می‌شوند که معمولا برای انتخاب جانشین پاپ فعلی منسوب می‌شوند. این رویداد معمولا در ماه آگوست برگزار نمی‌شود‌. آخرین باری که یک کاردینال در ماه اگوست در کلیسای کاتولیک منسوب شد به سال۱۸۰۷ باز می‌گردد.

در روز دوم پاپ به شهرستان آبروزو و دیدار بازماندگان زلزله ۲۰۰۹ می‌رود. در آن زلزله سیصد نفر کشته و ۶۰هزار نفر بی‌خانمان شدند. پاپ فرانسیس در این سفر “در مقدس”را می‌گشاید و ۲۷۸مین مراسم “بخشایش”را به جا می‌آورد.

با توجه به اینکه این مراسم توسط پاپ قبلی و پیش از استعفای او برگزار شده بود، صاحبنظران معتقدند سفر پاپ فرانسیس به این شهر می‌تواند مقدمه استعفای وی باشد.

وضعیت سلامتی پاپ در ماه‌های اخیر ثابت نبوده است. وی ماه سپتامبر گذشته در بیمارستان بابت عمل روده بستری شده بود. او در آخرین دیدارها بر روی ویلچر دیده شده است. وی همچنین در بازگشت از سفر اخیر خود به کانادا درباره احتمال استعفا صحبت کرده بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.