4

مرگ دو کشیش یسوعی هشداری دوباره بر افزایش ناامنی در مکزیک

  • کد خبر : 36899
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
مرگ دو کشیش یسوعی هشداری دوباره بر افزایش ناامنی در مکزیک
با قتل دو کشیش در مکزیک، این دو آخرین قربانیان در کشوری هستند که به یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای روحانیون کاتولیک تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کشته شدن دو کشیش یسوعی در ماه گذشته باعث خشم مردم و کلیسای کاتولیک مکزیک شده است.

به گزارش دفتر دادستان یک ایالت مرزی مکزیک در امتداد مرز ایالات متحده سه نفر در شهر «سروکاهویی» پس از پناه بردن مردی به کلیسا برای محافظت از خود در برابر حمله، کشته شدند. دو نفر از آنها کشیشان یسوعی بودند، همان فرقه مذهبی که پاپ به آن تعلق دارد.

در سال‌های گذشته کارتل‌های مواد مخدر کنترل جوامع حاشیه‌ای و روستایی و شهرهای کوچک را در مکزیک به دست گرفته‌اند و از آنجا که در نیم قرن گذشته، یسوعیی ها به عنوان مدافعان حقوق بشر و مروج عدالت اجتماعی شناخته شده اند، آماج حملات باندهای مخدر هستند.

آندرو چسنات استاد الهیات و مطالعات دینی دانشگاه ویرجینا در این باره به گاردین گفت که یسوعی‌ ها به خاطر مأموریت‌های تبلیغی خود در آمریکای لاتین به ویژه در میان مردم بومی است، شناخته شده اند.

چسنات گفت: «در واقع، آنها در نیمه دوم قرن هجدهم از برزیل و آمریکای لاتین اخراج شدند، زیرا متهم شدند که بومیان را از کار انداخته‌اند و آنها را در خدمت دین خود دراورده‌اند. وی درباره قتل این دو کشیش در محراب کلیسا گفت: «این دو آخرین قربانیان در کشوری هستند که به یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای روحانیون کاتولیک تبدیل شده است، بیشتر به دلیل خشونت بومی مواد مخدر.

کلیسای کاتولیک برای برقراری صلح زنجیره دعا در سطح ملی ایجاد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!