2

فرمان غریب رهبر فرقه کنیایی به مرگ گروهی اعضا انجامید| کالبدشکافی اجساد آغاز شده است

  • کد خبر : 48740
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
فرمان غریب رهبر فرقه کنیایی به مرگ گروهی اعضا انجامید| کالبدشکافی اجساد آغاز شده است
أسیب‌شناسانان کالبدشکافی بیش از ۱۰۰ جنازه شامل شمار زیادی کودک مرتبط با یک فرفه مذهبی کنیایی را آغاز کرده‌اند که در شرق این کشور یافت شده‌اند و ظاهرا به دنبال فرمان غریب رهبر این فرقه درگذشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از رویترز مقامات کنیایی می‌گویند مرگ بیش از یک صد و ۹ نفر از پیروان «کلیسای بین‌المللی اخبار خوب» مستقر در جنگل شاکاهولا در شرق کنیا ثابت شده است.

شواهد ابتدایی از کالیدشکافی‌ها با این خبر مطابقت دارد که رهبر این فرفه به پیروانش دستور داده بود برای رسیدن به بهشت آنقدر به خودشان گرسنگی دهند تا بمیرند.

مقامات از ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) ۱۰۱ جنازه را در گورهای سطحی یافته‌اند و هشت نفر از اعضای فرقه که زنده یافت شدند، بعدا درگذشتند. تا به حال ۴۴ نفر از اعضای فرقه هم نجات یافته‌اند.

این مرگ‌ها یکی از بدترین مصیبت‌های مربوط به فرقه‌ها در تاریخ اخیر است و انتظار  می‌رود تلفات افزایش بیشتری پیدا کند، به طوری که صلیب سرخ کنیا می‌گوید مفقود شدن بیش از ۳۰۰ نفر گزارش شده است.

رهبر فرقه از خوردن آب و غذا خودداری می‌کند

پل مک‌کنزی رهبر فرقه که از ۱۴ آوریل تحت بازداشت پلیس بوده است، به همراه ۱۴ نفر از اعضای دیگر این فرقه در زندان نگهداری می‌شود. رسانه‌های کنیا گزارش کرده‌اند که او از خوردن غذا و نوشیدن آب خودداری می‌کند.

مک‌کنزی تا به حال اظهارات عمومی نکرده است. دو وکیل دفاع از مک‌کنزی را به عهده گرفته‌اند، اما هر دوی آنها هم از اظهارنظر درباره اتهامات بر ضد او خودداری کردند.

کیتور کیندیکی، وزیر کشور کنیا می‌گوید کودکان اکثریت جنازه‌های یافت‌شده تا به حال را تشکیل می‌دهند و جنسن اودور، آسیب‌شناس ارشد دولت معاینات پس از مرگ را سرپرستی خواهد کرد.

 فرقه کنیایی

اودور گفت: «ما کالبدشکافی‌ها را به صورت تیمی انجام خواهیم داد.»

کیندیکی گفت در کالبدشکافی‌ها به همه عوامل ممکن توجه خواهد شد، از جمله اینکه آیا اندام‌های حیاتی برخی از جنازه‌ها مفقود شده است یا نه.

اودور گفت دولت در حال جمع‌آوری نمونه‌های DNA از افرادی است که ناپدید شدن بستگان خودشان را گزارش کرده‌اند و به تطبیق دادن این DNA‌ها با DNA‌های اجساد در فرایندی که دست کم یک ماه طول می‌کشد، خواهد پرداخت.

دولت کنیا فرقه مذهبی را محکوم می‌کند

ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا که دولتش دارای گرایش مذهبی شمرده می‌شود، روز یکشنبه گفت یک کمیسون قضایی بازپرسی را این هفته مسئول تحقیق درباره وقایع شاکاهولا کرده است. و به شدت این فرفه مذهبی را به عنوان یک جنبش حاشیه‌ای محکوم کرد و آنها را تروریست‌هایی خواند که «از مذهب برای پیشبرد ایدئولوژی غریب و غیرقابل‌پذیرشان سوءاستفاده می‌کنند»

حسین خالد یک عضو یک گروه حقوق بشری که به پلیس درباره اعمال این فرقه اطلاع داد به خبرگزاری فرانسه گفت به اعتقاد او برخی از اعضای این کلیسا هنوز در جنگل مجاور پنهان شده‌اند و ممکن است در معرض خطر مرگ باشند. او از دولت خواست سربازان ارتش را برای جستجوی باورمندان به این فرقه اعزام کند تا آنها را پیش از گرسنگی دادن به خود تا حد مرگ پیدا شوند.

حسن موسی، یک مدیر منطقه‌ای صلیب سرخ کنیا روز جمعه گفته بود که ۴۱۰ نفر بوسیله خانواده‌یشان مفقود اعلام شده‌اند که شامل ۲۲۷ کودک در سن زیر ۱۸ سال هم می‌شود.

گروه‌های امداد اعزام شده به منطقه می‌گویند پیروان این فرقه طیف گسترده‌ای داشته‌اند و محدود به افراد محلی نبوده‌اند و از سراسر کنیا و نیز برخی از کشورهای دیگر آفریقایی مانند تانزانیا، اوگاندا و نیجریه بوده‌اند.

در میان افراد نجات‌یافته گروهی از افراد در شرایط بحرانی هستند و برخی از آنها پیش از رسیدن به بیمارستان درگذشته‌اند. این بازماندگان که برخی از آنها در برابر تلاش‌های امدادگران مقاومت کردند- به مراکز خصوصی از جمله مدارس محلی برده شده‌اند. منابع محلی می‌گویند برخی از قربانیان از بیان حوادثی که بر سرشان گذشته است خودداری می‌کنند و برخی دیگر دچار ضربه روانی شده‌اند یا حاضر نیستند ارتکاب هیچ اشتباهی از سوی رهبرانشان را بپذیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!