0

فرستاده پاپ: سفر مسکو بر مسائل بشردوستانه متمرکز بود نه «طرح صلح»

  • کد خبر : 51234
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
فرستاده پاپ: سفر مسکو بر مسائل بشردوستانه متمرکز بود نه «طرح صلح»
فرستاده ویژه پاپ سفر خود به مسکو را بشردوستانه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کاردینال «ماتئو زوپی» فرستاده پاپ گفت: ماموریت او در مسکو در مورد جنگ اوکراین بر مسائل بشردوستانه متمرکز بوده و هیچ بحثی در مورد طرح صلح نداشته است.

پاپ فرانسیس در ماه مه از زوپی، رئیس کنفرانس اسقف‌های ایتالیایی خواسته بود تا یک ماموریت صلح را برای کمک به پایان دادن به جنگ در اوکراین انجام دهد.

زوپی این هفته در مسکو با یکی از مشاوران رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، «یوری اوشاکوف»، و رئیس کلیسای ارتدکس روسیه، «پاتریارک کریل»، ملاقات کرد. او در اوایل ماه ژوئن همچنین برای گفتگو با رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی از کی‌یف دیدار کرد.

زوپی به رادیو تلویزیون دولتی RAI گفت: همه جلسات به ویژه در جنبه های بشردوستانه مهم بودند، که ما روی آن تمرکز کرده ایم. نه یک طرح صلح وجود دارد، نه میانجیگری.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده با پاپ فرانسیس دیدار خواهد کرد، گفت: آرزوی بزرگی برای پایان دادن به خشونت و حفظ جان انسان ها وجود دارد.

گفتنی است فرانسیس بارها خواستار پایان دادن به تهاجم روسیه به اوکراین شده است که روستاها و شهرهای اوکراین را ویران کرده، ده‌ها هزار نفر را کشته و میلیون‌ها نفر را از خانه‌هایشان بیرون رانده است اما کمتر به محکومیت روسیه به خاطر به راه انداختن این جنگ پرداخته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!