2

زنان مسیحی، پیشتاز بشارت انجیل در کره شمالی

  • کد خبر : 25845
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
زنان مسیحی، پیشتاز بشارت انجیل در کره شمالی
در گزارشی که به تازگی توسط سازمان حقوق بشری «کره فیوچر» با عنوان “زنان مسیحی، نشانه های مقاومت در کره شمالی” منتشر شد، آمده که زنان مسیحی کره شمالی با بشارت انجیل رژیم کمونیست این کشور را به چالش می کشند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در گزارش سازمان حقوق بشری کره فیوچر آمده است: “زنانی کره ای که به مسیحیت گرویده اند، با تمرکز بر بشارت انجیل، کنترل های ضد بشری دولت کمونیست این کشور را به چالش کشیده اند.”

یک منبع آگاه دراینباره می گوید: «رهبران و اعضای کلیساهای زیر زمینی (خانگی) در کره شمالی معمولن افرادی هستند که در چین با مسیحیت آشنا و به عیسی مسیح ایمان آورده اند. بیشتر رهبران و مبشرین این کلیساها را زنانی تشکیل می‌دهند که به ازدواج اجباری با مردان چینی مجبور شدند، اما پس از مدتی از چین گریخته و امروز خداوند را خدمت می کنند.»

بسیاری از این زنان  کره‌ای در چین پس از گرویدن به مسیحیت مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته و در نهایت به کره جنوبی پناهنده شده اند و از طریق این کشور انجیل را به سایر هموطنانشان در داخل کره شمالی بشارت و کلیساهای خانگی را در کره شمالی بنا و هدایت می کنند.

این گزارش نشان می دهد زنان مسیحی که از چین به کره شمالی بازگردانیده شده‌اند به اردوگاه های کار اجباری فرستاده و در آنجا با آنان برخوردی تحقیر آمیز و غیر انسانی شده است.

در پایان این گزارش آمده است: «بسیاری از زنانی که در جامعه مردسالار کره شمالی زندگی می کنند قربانیان فرهنگ غلطی هستند که از سوی نهادهای حکومت کمونیستی حمایت و تقویت می شود. اما علی رغم ظلم و ستمی که بر زنان در کره شمالی می شود، زنان نوکیش مسیحی کره‌ای با یادگیری و سپس تعلیم و بشارت آموزه‌های انجیل بسترهایی را برای ایجاد تغییرات مثبت در خانواده و جامعه شان فراهم می سازند.

هر چند این اقدامات که بر پایه مسیحیت بنا شده است ریسک بزرگی را برای آنان به همراه دارد اما این زنان بر آزادی بیان و عقیده خود تاکید داشته و آماده تحمل و روبرو شدن با تمامی جفاها هستند که همین مساله حکومت کره شمالی را به شدت به چالش کشیده است.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=25845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!