6
به مناسبت سال نوی میلادی عنوان شد؛

روایت بانوی مسیحی که مادر معنوی ایتام کمیته امداد شد

  • کد خبر : 58482
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
روایت بانوی مسیحی که مادر معنوی ایتام کمیته امداد شد
بانوی مسیحی و از هموطنان ارامنه کشورمان چند سالی هست که با پیوستن به طرح اکرام ایتام، حمایت مادی و معنوی فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده گرفته اشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از کمیته امداد، در دین مسیحیت هم کمک به دیگران و مخصوصا ایتام بسیار تاکید شده است، شاید به همین دلیل است که در مسیحیت، عید شکرگذاری وجود داد، «مارینا ست‌‌آغایان» بانوی مسیحی، هم به همین دلیل حامی مالی و معنوی ایتام شده است. او البته دلیل دیگری هم دارد، کمک به دیگران، مخصوصا ایتامی که تحت حمایت کمیته امداد هستند برای او لذت‎بخش است.

«مارینا ست‌آغایان» بانوی مسیحی، دلش گرم است به کمک کردن به دیگران، برای او فرقی ندارد، مسلمان و مسیحی؛ او برای کمک به همه آماده خدمت است.

زمانی برای کمک کردن

مارینا، خودش مادر است و یک دختر ۳ و نیم ساله دارد. این روزها که برای مسیحیان، عید کریسمس است، کاج کریسمس را به همراه دخترش، تزئین و برای اعضای خانواده هدیه‎های سال نو تهیه می‏کند، یاد فرزند معنوی دیگرش هم هست، یاد «غلامرضا» که جزو ایتام تحت حمایت کمیته امداد است و در یکی از روستاهای استان‎ مرزی، خراسان جنوبی، زندگی می‎کند.

مارینا می‎گوید که نام همه فرزندان معنوی‎اش را از حفظ است، از فرزند اولش که «الیسا» نام داشت و حدود سه سالی مادر معنوی‌اش بود. دختری که اهل استان خراسان رضوی بود، تا بعد که حمایت مالی و عاطفی دختر دیگری را قبول کرد، «مینا» را که چهار سال، مادر معنوی او بود و در خراسان جنوبی زندگی می‏کرد؛ بعد اما زمانی که مینا از تکفل کمیته امداد خارج شد، به سراغ فرزند دیگری رفت، به سراغ حمایت از فرزند پسری که حالا از او حمایت می‎کند.

او توضیح می‎دهد که خودش فرزند دارد و دوست دارد که هیچ کدام از فرزندان ایران، طعم فقر را نچشند، به همین دلیل هم بسته به توانش، حامی مالی و معنوی فرزندانی است.

یک برنامه تلویزیونی

مارینا حالا ۳۶ سال سن دارد و ۸ سال قبل را به یاد دارد. او می‎گوید، ماه مبارک رمضان بود و او به همراه همسرش، مشغول تماشای تلویزیون و سرگرم تماشای برنامه مناسبتی «ماه عسل»، برنامه مناسبتی لحظه افطار بودند، این بانوی مسیحی می‎گوید موضوع یکی از برنامه‌های تلویزیونی، حمایت یک زوج از یک کودک یتیمی بودند، کودکی که از ایتام کمیته امداد بود. داستان روایت حمایت این زوج از ایتام، این قدر به مذاق مارینا خوش آمد که همان لحظه، گوشی موبایلش را به دستش گرفت و سریع پیامکی به شماره تلفن کمیته امداد که آن زمان در تصویر تلویزیون زیرنویس شده بود، زد. او می‎گوید با این پیامک، رفت در لیست حامیان مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) و  روز بعد با او تماس گرفتند تا مشخصاتش به صورت رسمی وارد سیستم شود.

خیلی زود، مارینا دختری را به سرپرستی گرفت و داستان علاقه و کمک او به ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شروع شد. او می‎گوید خوشحال است که در طرح کمیته امداد شرکت کرده، مارینا معتقد است که با این طرح، کارش برای حمایت و کمک راحت شده است، هم به این نهاد اعتماد دارد و همین که این که می‎داند، از افرادی حمایت می‎کنند که واقعا باید حمایت شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!