2

دیدار با خانواده شهید مجنونیانس

  • کد خبر : 58597
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
دیدار با خانواده شهید مجنونیانس
رئیس بنیاد ایران‌شناسی به‌همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با خانواده شهید ساکو مجنونیانس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، محمدحسین رجبی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی در سفر به ارومیه با همراهی مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با خانواده شهید ساکو مجنونیانس دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی اظهار کرد: زندگی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان در ایران همیشه وجود داشته، وحدت و اتفاق ادیان در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و تمامی ادیان در انقلاب و جنگ تحمیلی سهیم هستند.

محمدحسین رجبی افزود: مسیحیان از هموطنان خوب ما هستند و در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور پررنگی داشته و دارند و همواره هم‌پای هموطنان مسلمان و سایر اقوام و ادیان جان‌شان را نثار حفظ آرمان‌های نظام کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو مسیحی و میلاد حضرت مسیح(ع) تصریح کرد: همکاری و تعامل خوبی بین بنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان غربی و این اداره‌کل در انجام کارهای پژوهشی، اجرای برنامه‌های مشترک و … وجود دارد.

مرتضی صفری افزود: آذربایجان غربی رنگین‌کمان اقوام و ادیان بوده و مردم از ادیان مختلف با صلح و آرامش در این استان کنار یکدیگر زندگی می‌کنند به‌طوری که در آذربایجان غربی بیش از ۳۰ کلیسای ثبت ملی وجود دارد که بسیاری از آنها مورد مرمت قرار گرفته است.

ادیک مجنونیانس، پدر شهید ساکو مجنونیانس از خیران مدرسه‌ساز آذربایجان غربی بوده و تاکنون در ساخت و تجهیز چندین مدرسه و مسجد در سطح استان مشارکت داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!