1

خلیفه ارامنه تهران: سکوت اتحادیه اروپا در برابر قرآن سوزی را به شدت محکوم می‌کنیم

  • کد خبر : 52393
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
خلیفه ارامنه تهران: سکوت اتحادیه اروپا در برابر قرآن سوزی را به شدت محکوم می‌کنیم
اسقف اعظم سیبوه سرکسیان، خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران گفت: ما به عنوان جامعه کلیسایی، جامعه ارامنه و شخص من، به عنوان رهبر دینی و خلیفه ارامنه شدیدا این عمل را محکوم می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسقف اعظم سیبوه سرکسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران در نشست خبری برای محکوم کردن عمل سوزاندن قرآن در سوئد ضمن تشکر از خبرنگاران به جهت پذیرفتن دعوت آن‌ها برای رساندن فکر و خواسته شان به دیگران گفت: متأسفانه غرب، اروپا و به خصوص اتحادیه اروپا در خصوص این واقعه غیر انسانی ساکت بودند. اتحادیه اروپا همیشه به همین ترتیب بوده است. برای مثال در جمهوری قره باق بیش از ۱۷۰ روز است که ۱۲۰ هزار نفر در محاصره هستند و اتحادیه اروپا برای آن‌ها هیچ حرکتی نکرده است و دربدترین وضع معیشتی هستند.

وی افزود: زمانی که موافقت و برنامه‌ریزی می‌کنند که در دانمارک و سوئد کتاب مقدس اسلام را بسوزانند آیا نمی‌توانند جلوی این کار را بگیرند؟ طبیعتا می‌توانند اما پشت نمایش گویش و بیان آزاد و احترام به نظرات پنهان می‌شوند و می‌گویند به این واسطه نمی‌توانیم صحبتی کنیم.  ما این رویه آن‌ها را شدیدا محکوم می‌کنیم و هیچ وقت این کرده آن‌ها بخشودنی نیست.

خلیفه ارامنه تهران گفت: ما به عنوان جامعه کلیسایی، جامعه ارامنه و شخص من، به عنوان رهبر دینی و خلیفه ارامنه شدیدا این عمل را محکوم می‌کنیم. در زندگی انسان مقدساتی وجود دارد که افراد با هر باوری باید به آن احترام بگذارند. همانطور که در مسیحیت کتاب مقدس است، در اسلام قرآن و در یهود هم تورات مقدس است. هیچ انسانی اجازه توهین به آن‌ها را ندارند.

مطالب مرتبط

از نسل کشی در آرتساخ (قره‌باغ) جلوگیری کنید! محاصره را…

«آرارات» تنها نماینده مسیحیان ارامنه ایران نایب‌قهرمان…
او ادامه داد: وقتی اخبار را دنبال می‌کردم در گوشه گوشه دنیا تمام افرادی که اهل تعقل و تفکر هستند عمل آن جوان نادان را محکوم می‌کردند و این مرا به فکر وا داشت که در روز یکشنبه که برای ما مقدس است و زمانی که ما عشای ربانی را اجرا می‌کنیم، همراهی خودمان را با دنیای اسلام و هموطنانمان نشان دهیم و این عمل قبیح را محکوم کنیم.

اسقف اعظم سیبوه سرکسیان مطرح کرد: دیروز رهبر معظم انقلاب سخن معناداری را مطرح کردند و پیامی به دنیا فرستادند که این جوان بی‌فکر را به دنیای اسلام تحویل دهند که در دادگاه اسلامی محاکمه شود. به هرترتیب فکر می‌کنم تمام دنیا این عمل را محکوم کرد. ماهم آن‌ را محکوم می‌کنیم، همچنین این پیام را به دنیا می‌فرستیم که انسان را با انسانیت، صلح و آرامش راحت بگذارند، ما به اندازه کافی دردها و آلام داریم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد دخالت صهیونیست در این وقایع و هدف آ‌ن‌ها از این کار گفت: من باور دارم که دست رژیم صهیونیستی در این کار دخیل است. هدف آن‌ها مشخص است و می‌خواهند کشورها و مردم را به جنگ وادارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.