2

خشم ارمنی های قدس از دولت اسرائیل به دلیل به رسمیت نشناختن «نسل کشی ارامنه»

  • کد خبر : 48553
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
خشم ارمنی های قدس از دولت اسرائیل به دلیل به رسمیت نشناختن «نسل کشی ارامنه»
سالروز نسل کشی ارامنه در ۲۴ آوریل درحالی سپری شد که ارمنی‌های ساکن قدس اشغالی نسبت به عدم به رسمیت شناختن این اتفاق توسط رژیم صهیونیستی خشمگین و ناراضی بوده و معتقد هستند که دولت این رژیم ملاحظات سیاسی در روابط با ترکیه و جمهوری آذربایجان را ارجح‌تر از این اقدام می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سایت عبری «تایمز اسرائیل» در این باره نوشت: منتقدان می‌گویند که دولت اسرائیل روابط با ترکیه و جمهوری آذربایجان را بر اعتراف به کشتار صورت گرفته توسط عثمانی‌ها در طول جنگ جهانی اول در اولویت قرار داده است.

طبق این گزارش، اما ارمنی های قدس که بسیاری از آنها تابعیت اسرائیلی دارند، نه تنها از سیاست دولت رژیم صهیونیستی ابراز خشم می‌کنند، بلکه این اقدام آن را مایه شرمساری می‌دانند؛ چراکه دولت اسرائیل به خاطر روابط با ترکیه و آذربایجان و برآورده کردن نیازهای این دو کشور تاریخ ارامنه را کنار گذاشته و فراموش کرده است.

یک وکیل در محله ارامنه قدس به تایمز اسرائیل گفت: ما تلاش کردیم با سیاستمداران و سران احزاب صحبت کنیم، اما همه این تلاش‌ها نتیجه‌ای به همراه نداشت و ناکام ماندند.

در همین راستا، «گارو ساندرونی»، پسر یک بازمانده از نسل کشی که در سال ۱۹۱۷ به یافا گریخت، دولت اسرائیل را مقصر عدم به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه می‌داند نه همسایگان یهودی خود را.

وی در این باره تصریح کرد: یهودیان نسل کشی را به رسمیت می‌شناسند، اما دولت نه، سیاست کثیف است.

ساندرونی پیش‌بینی کرد: روزی می‌رسد که اسرائیل نسل کشی را به رسمیت می‌شناسد و متوجه می‌شود که جمهوری آذربایجان و ترکیه چه کشوری هستند.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، آذربایجان یکی از تامین کنندگان اصلی نفت رژیم صهیونیستی است. در مقابل رژیم اسرائیل نیز یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات آذربایجان است و این کشور از این سلاح‌ها برای تأثیرگذاری بر مناقشه قره باغ با ارمنستان در سال ۲۰۲۰ استفاده کرد.

«ایلی نیسان»، تحلیلگر صهیونیست درباره موضع کابینه رژیم صهیونیستی در این باره می‌گوید: کنست موافق به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه است اما دولت به دلیل ملاحظات سیاسی این اقدام را انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: اسرائیل نمی‌خواهد اوضاع با ترکیه پس از بهبود روابط بدتر شود. وضعیت سیاسی فراتر از همدردی انسانی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.