2
نماینده ارامنه در مجلس:

با تبعیض یا فشار سیاسی برای توقف فعالیت‌هایمان مواجه نیستیم/ ۴۰۰ کلیسای فعال و غیر فعال داریم

  • کد خبر : 60137
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۸
با تبعیض یا فشار سیاسی برای توقف فعالیت‌هایمان مواجه نیستیم/ ۴۰۰ کلیسای فعال و غیر فعال داریم
نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ارامنه با هیچ چالشی مواجه نیستند، گفت:  ارامنه نزدیک به ۶ قرن است که در ایران حضور دارند و به عنوان یک ایرانی از همان گذشته در همه عرصه ها حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آرا شاوردیان، نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فعالیت پیروان اقلیت های دینی در کشور، گفت: به جرأت می گویم اقلیت های رسمی که در قانون اساسی شناخته شده هستند، هیچ مشکل و چالشی ندارند و در مسایل دینی و فرهنگی خودمان از آزادی کامل برخوردار یم شاید عده ای فکر کنند حرف های من تبلیغ و شعار است اما واقعیت است که در حوزه دینی و فرهنگی خودمان از آزادی کامل برخوردار یم.

وی دامه داد: من در کمیته حقوق بشر در ژنو که شرکت کرده بودم این مسأله را مطرح کردم که با تبعیض و فشار سیاسی برای توقف فعالیت هایمان مواجه نیستیم و در سطح کشور نزدیک به ۴۰۰ کلیسا فعال و غیر فعال داریم که متعلق به جامعه ارامنه و آشوریان است که بعضی از کلیساهای غیر فعال هم به دلیل عدم حضور جمعیت است.

شاوردیان تصریح کرد: کلیساهای ما در آذربایجان شرقی و غربی مثل سنت استپانوس مقدس در یونسکو ثبت جهانی شده است؛ همچنین مراسم کلیسای ما  در کمیسیون مربوطه یونسکو ثبت شده است که نشان از اهمیتی دارد که مسوولین کشور به ادیان و این اماکن دارند. بر خلاف بعضی از کشورها که به دنبال تخریب اینگونه اماکن هستند اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ما بودجه مشخصی برای این اماکن در نظر می‌گیرد که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران به اماکن دینی و فرهنگ و مذهبی دیگر همونان هم توجه خاصی دارد.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ارامنه نزدیک به ۶ قرن است که در ایران حضور دارند و به عنوان یک ایرانی از همان گذشته در همه عرصه ها حضور داشتند. اگر چالشی بوده متعلق به ایران و برای همه است و ارامنه هم جزوی از ایران هستند. بحث تورم، معیشت و مسایل اقتصادی برای همه ایران است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.