1

بازخواست پاپ فرانسیس ار رسانه‌های واتیکان

  • کد خبر : 18269
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
بازخواست پاپ فرانسیس ار رسانه‌های واتیکان
پاپ فرانسیس به تازگی گفته است نگران هزینه‌های سنگین رسانه‌های واتیکان است که آن‌طور که باید تاثیری بر دینداری مردم ندارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس از کارمندان رسانه‌های واتیکان خواست تا بررسی کنند آیا ادامه کارشان اساسا توجیهی دارد یا خیر. پاپ از آنها خواست تا به این موضوع فکر کنند که برنامه‌های تولیدی آنها چه تعداد مخاطب دارد و این در حالی است که به گفته پاپ هزینه‌های رسانه‌های واتیکان از تمام سفارتخانه‌های واتیکان در اقصا نقاط جهان بیشتر است.

پاپ فرانسیس این سخنان را در در صدوشصتمین سالگرد تاسیس رادیوی واتیکان در دیدار از سازمان ارتباطات واتیکان بیان کرد.

به نظر می‌رسد پاپ فرانسیس از این موقعیت استفاده کرد تا با توجه به کاهش شدید بودجه واتیکان در دوران کرونا توجه رسانه‌های واتیکان را به عملکردشان در جلب مخاطب معطوف کند.

پاپ فرانسیس امسال با توجه به کسری شدید بودجه، حقوق کارمندان واتیکان را اعم از روحانیون یا غیرروحانی بین ۳ تا ۱۰ درصد کاهش داد و تمام پاداشها را نیز به مدت دو سال قطع کرد.

پاپ فرانسیس پیش از این گفته بود هرگز به دلیل کاهش بودجه ناشی از تعطیلی موزه‌های واتیکان به دلیل کرونا هیچ کارمندی را اخراج نمی‌کند.

اما در دیدار از بخش ارتباطات واتیکان به شکل ضمنی راهکار تعطیلی برخی از رسانه‌های واتیکان را عنوان کرد.

وی از کارمندان رادیو و روزنامه واتیکان پرسید سوالی که ذهن مرا به خود مشغول کرده این است: واقعا چند نفر به رادیوی واتیکان گوش می‌کنند و چند نفر روزنامه واتیکان را می خوانند.

وی گفت کار رادیو و روزنامه خوب و حرفه‌ای و منظم است اما این “خطر” وجود دارد که به رغم هزینه و نیروی بسیار این رسانه‌ها به جایی که باید نرسند و کارشان بیهوده باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=18269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!