1
دبیر ستاد حقوق بشر:

اقلیت‌های دینی جزیی از اکثریت مردم ایران هستند

  • کد خبر : 49199
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
اقلیت‌های دینی جزیی از اکثریت مردم ایران هستند
دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری با بیان اینکه حقوق بشر ریشه در ادیان وحیانی دارد گفت:اقلیت‌های دینی جزیی از اکثریت مردم ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه در جریان سفر به کشورمان به میزبانی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه با کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

غریب آبادی با بیان اینکه حقوق بشر ریشه در ادیان وحیانی دارد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و سایر ادیان توحیدی تأکید ویژه‌ای بر کرامت انسانی دارند.
وی با اشاره به تنوع فرهنگی و جهان‌شمول بودن حقوق بشر، گفت: کشورهای غربی سعی دارند سبک زندگی خود را به سایر کشورها تحمیل کنند، اما ما بر این باوریم که باید به فرهنگ‌های مختلف احترام گذاشت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به وجود اقلیت‌های دینی در ایران، یادآور شد: جمعیت اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده در ایران کمتر از ۲۰۰ هزار نفر است و آنها در ایران از حقوق ویژه‌ای برخوردارند. مثلا در مجلس 5 کرسی تضمین شده برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است، در حالی که برای هر ۱۵۰ هزار نفر یک نماینده تعیین می‌شود.
وی ادامه داد: طبق آخرین آمار حدود 400 کلیسا در ایران برای مسیحیان وجود دارد که بیشتر آنها فعال هستند، در حالی که در کشورهای مدعی حقوق بشر احداث مسجد تقریبا غیرممکن است. در حوزه اقتصاد، رسانه، آموزش و فرهنگ نیز تسهیلات خاصی برای اقلیت های دینی پیش بینی شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: ما عملا چیزی بنام اقلیت دینی نداریم، چرا که پیروان این ادیان در واقع در کنار مسلمانان اکثریت جامعه ایرانی را تشکیل می‌دهند و همگی جزو پیکره واحد هستند. اقلیت‌های دینی برای این کشور جنگیدند و خون دادند.

غریب آبادی در ادامه ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه مردم بی گناه ایران، گفت: ایران کشوری مستقل است، به هیچ کشوری تجاوز نکرده و حق هیچ کشوری را تضییع نکرده، اما غربی‌ها با وضع تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده اند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی که علیه مردم ما وضع شد صدها هزار نفر شهید و مجروح شدند. مردم ایران همچنین قربانی ترور هستند و هزاران نفر از مردم بی گناه ما ترور شدند؛ آمریکایی‌ها سه سال قبل شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریسم را رسما ترور کردند. در حالی که کشورهای غربی تبدیل به بهشتی امن برای گروهک‌های تروریستی شده، ایران را متهم به حمایت از گروهک‌های تروریستی می‌کنند.

آشوریان جزیی از ایران و فرزندان راستین ایران هستند

در ادامه این دیدار، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری ضمن قدردانی از مهمان نوازی ایرانیان، گفت: دین مبین اسلام و دین مسیحیت هر دو بر کرامت انسانی و حقوق بشر تأکید دارند.
وی ابراز کرد: آشوریان جزیی از ایران و فرزندان راستین و وفادار به ایران هستند.

«پاتریارک مار آوا روئیل» افزود: متاسفانه امروزه اصطلاح حقوق بشر و کلمه آزادی در مجامع بین‌المللی به درستی درک نمی‌شود، اما ما باور داریم در الهیات و فلسفه دین مسیح آزادی به این معنا است که ما را به خدا نزدیک تر می‌کند نه اینکه از خدا دور شویم.

وی تأکید کرد: این آزادی در کشورهای غربی نادرست تعریف شده و به دوری گزیدن از خدا تعریف می‌شود.

شایان ذکر است، پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری (22 تا 31 اردیبهشت‌ماه) به همراه ماراپریم اتنئیل؛ اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مارپولس بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و مارابریس یوحنا اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک به منظور شرکت در چهارمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای شرق آشوری میهمان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!