1

اسقف اعظم ارامنه: امام موسی صدر برای فرهنگ گفت‌وگوهای سیاسی و دینی جانش را هزینه کرد

  • کد خبر : 46090
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
اسقف اعظم ارامنه: امام موسی صدر برای فرهنگ گفت‌وگوهای سیاسی و دینی جانش را هزینه کرد
اسقف اعظم ارامنه تهران» با یادآوری سال‌های پایانی حضور امام موسی صدر در لبنان و آغاز جنگ داخلی در این کشور گفت: امام موسی صدر بسیار کوشید تا فرهنگ گفت‌وگوهای سیاسی و دینی را با هدف دست‌یابی به تفاهم و احیای زندگی جا بیاندازد اما متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و هزینهٔٔ این فقر گفت‌وگو را مردم پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در دیدار صمیمی میان رباب صدر «خواهر امام موسی صدر» و اسقف اعظم ارامنه تهران «سبوه سرکیسیان» گفتگوی جالبی رخ داد. به طوری که خانم رباب صدر، چندی پیش به بهانه تبریک اعیاد جامعه مسیحیان ایران و آغاز سال نو میلادی به دیدار اسقف سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران رفت.

در این دیدار صمیمانه، خواهر امام موسی صدر گفت ما در لبنان رسم داریم هر سال در چنین روزهایی برای عرض تبریک به دیدار روحانیان مسیحی می‌رویم و امسال نیز که ایران بودم، تصمیم گرفتم برای تبریک به خدمت شما بیایم. اسقف سرکیسیان نیز ضمن خوش‌آمدگویی گفت خاندان شما نه فقط در لبنان بلکه در سراسر جهان اسلام مورد احترام است زیرا نه فقط برای لبنان و جهان اسلام بلکه برای همهٔ جهان فداکاری کرده است.

اسقف سبوه سرکیسیان با بیان این‌که در جوانی دو بار با امام موسی صدر دیدار کرده افزود امام موسی صدر بارها به مرکز کلیساهای ارمنی در آنطلیس لبنان آمده بودند که علاوه بر جایگاه رسمی خود، مرکزی برای گفت‌وگوی کلیساهای جهان و ادیان آسمانی است.

وی با یادآوری سال‌های پایانی حضور امام صدر در لبنان و آغاز جنگ داخلی در این کشور گفت امام صدر بسیار کوشید تا فرهنگ گفت‌وگوهای سیاسی و دینی را با هدف دست‌یابی به تفاهم و احیای زندگی جا بیاندازد اما متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و هزینهٔٔ این فقر گفت‌وگو را مردم پرداخت کردند.

سیده رباب صدر ضمن معرفی کتابچه‌های ده‌زبانهٔ سخنرانی امام صدر در کلیسای کپوشیین و کتاب انگلیسی «برای انسان» که به‌تازگی منتشر شده‌اند از اسقف اعظم ارمنی‌های تهران پرسید شما برای زمان‌هایی که شرایط درونی و بیرونی انسان دشوار می‌شود، چه پندی دارید؟ اسقف سرکیسیان در پاسخ گفت من معتقدم در شرایط دشوار انسان باید آن فعالیت‌هایی را که در توان دارد، به انجام برساند و دربارهٔ آن فعالیت‌هایی که خارج از توان اوست، دست به دعا بردارد زیرا من یقین دارم دعا تأثیری عمیق بر زندگی ملت‌ها دارد. وی افزود دعا همچنین نوعی پیوند است و ما یقینا می‌توانیم با مشارکت یکدیگر از سختی‌ها عبور کنیم.

اسقف سرکیسیان گفت من در هر گفت‌وگوی دینی و کلیسایی به این فراز از جبران خلیل جبران ارجاع می‌دهم که فیروز، خوانندهٔ لبنانی نیز آن را به زیبایی خوانده است:«هرزمان که عشق شما را فراخواند، باورش کنید. زیرا عشق شما را بر صدر می‌نشاند و فاسدانتان را ریشه‌کن می‌کند و شما را نانی می‌سازد برای ضیافت مقدس خداوند» و از حاضران و از خودم می‌پرسم این عشق تا چه اندازه در زندگی ما وجود دارد؟

دکتر رباب صدر، رئیس هیئت‌مدیرهٔ مؤسسات خیریه و اجتماعی امام موسی صدر در جنوب لبنان گفت هیچ یک از دشواری‌ها را ما را از ادامهٔ مسیر باز نخواهد داشت و ما همواره امید داریم روزی ستم از جهان رخت بر خواهد بست.

رباب صدر در پایان از جناب اسقف سرکیسیان دعوت کرد از مؤسسات خیریه و اجتماعی امام صدر در لبنان بازدید کنند که بیش از ۱۲۰۰ دختر و پسر کم‌برخوردار و بی‌سرپرست را تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.