1

آزار جنسی ۲۰۰ هزار کودک اسپانیایی به دست عوامل کلیسا

  • کد خبر : 56223
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
آزار جنسی ۲۰۰ هزار کودک اسپانیایی به دست عوامل کلیسا
طبق یک کمیسیون مستقل، تخمین زده می شود که بیش از ۲۰۰ هزار کودک زیر سن قانونی از سال ۱۹۴۰ توسط روحانیون کاتولیک رومی در اسپانیا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تحقیقات اسپانیا تخمین می زند که هزاران کودک توسط اعضای کلیسای کاتولیک رومی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

فرانس۲۴ نوشت: طبق یک کمیسیون مستقل، تخمین زده می شود که بیش از ۲۰۰ هزار کودک زیر سن قانونی از سال ۱۹۴۰ توسط روحانیون کاتولیک رومی در اسپانیا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

در این گزارش رقم مشخصی ارائه نشده اما گزارش می‌گوید: یک نظرسنجی با بیش از ۸۰۰۰ شرکت کننده نشان می‌دهد که ۰٫۶ درصد از جمعیت بالغ اسپانیا که حدود ۳۹ میلیون نفر هستند، گفته‌اند در زمانی که هنوز کودک بوده‌اند از سوی اعضای روحانیون مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

«آنجل گابیلوندو» بازرس ملی اسپانیا در یک کنفرانس خبری که برای ارائه یافته‌های این گزارش برگزار شد، گفت: این درصد به ۱٫۱۳ درصد – یا بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر – افزایش می‌یابد که شامل آزار اعضای غیررسمی کلیسا می‌شود.

افشاگری در مورد آزارهای جنسی اعضای کلیسا علیه کودکان و زنان در اسپانیا درحالی است که کلیسای کاتولیک در چندین پرونده آزار جنسی در آفریقای جنوبی، آرژانتین، آلمان، فرانسه، آمریکا و شیلی درگیر است.

این گزارش از نگرش کلیسای کاتولیک اسپانیا انتقاد کرده و واکنش کلیسا به موارد کودک آزاری مربوط به اعضای خود را «ناکافی» می خواند. این گزارش مستقل همچنین پیشنهاد ایجاد یک صندوق دولتی برای پرداخت غرامت به قربانیان را هم ارائه کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.