0

مشاور رئیس جمهور زادروز زرتشت را تبریک گفت

  • کد خبر : 33181
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
مشاور رئیس جمهور زادروز زرتشت را تبریک گفت
مشاور رئیس‌جمهور نوشت: «ششم فروردین، در تقویم رسمی کشور، مصادف است با «زادروز زرتشت پیامبر». این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان تبریک و شادباش می‌گویم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، متن پیام تبریک ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به شرح زیر است؛

حضرت زرتشت از نخستین پیام آوران یکتاپرستی در جهان بود که بشر را به پرستش پروردگارِ دانایِ هستی‌بخش؛ اهورامزدا دعوت کرد. به تعبیر مقام معظم رهبری: «ما افتخار می‌کنیم به اینکه به سرزمینی تعلق داریم به نام ایران که از قدیمی‌ترین سرزمین‌هایی است که یکتاپرستی را درون خود آغاز کرده‌ است».

بر اساس تعالیم اشو زرتشت در «گاهان» و آموزه‌هایی چون اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک، زرتشتیان در طول تاریخ به خردورزی، علم آموزی و بهداشت توجه ویژه داشتند و در فراز و نشیب تاریخ این سرزمین، میراث فرهنگی، جشن‌های ملی و آیین های ایرانی را حفظ کردند. جشن‌هایی چون نوروز، مهرگان، تیرگان و سده که شادزیستی، مهرورزی، میهن دوستی، اشراق و روشنگری را در فرهنگ عمومی جامعه، ترویج می‌کنند.

برای ما ایرانیان مایه مباهات است که ایران بستر امنی برای پیروان ادیان بوده و ایرانیان صلح آمیزترین مردم یکتاپرست دنیا هستند.

ما ایرانیان افتخار می‌کنیم به سرزمینی تعلق داریم که از چهارمحل بوشهر تا چهارراه ادیان (سی تیر) تهران، مسجد و مسلمانان؛ کلیسا و مسیحیان؛ کنیسه و کلیمیان؛ نیایش‌گاه و زرتشتیان، در کنار هم قرار داشته و دارند و تمام ایرانیان پیرو ادیان توحیدی با همزیستی مثال زدنی، قرن‌ها به صورت صلح آمیز زندگی کرده‌اند.

ما ایرانیان به قانون اساسی کشورمان به عنوان میثاق ملی، افتخار می‌کنیم. قانونی که در اصل چهاردهم آن تاکید شده است: «دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظفند نسبت به افراد غیرمسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل نمایند و حقوق انسانی آنان را رعایت کنند».

ما ایرانیان مفتخریم که پیروان ادیان توحیدی هستیم. ادیانی که انسان‌ها را به سوی باور دینی مشترک (یکتاپرستی و پذیرش بی‌همتایی خدا) و همبستگی و رشد و توسعه، دعوت می‌نمایند.

ما ایرانیان پیرو ادیان توحیدی به فرهنگ گفت‌وگوی ادیان، تکریم و پذیرش دیگران و زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان توحیدی در ایران، افتخار می‌کنیم.

امیدوارم این روز فرخنده تولد اشو زرتشت و عید نوروز بر تمام ایرانیان عزیز زرتشتی مبارک باشد و سال نو برای همه ایرانیان، سالی سرشار از شادمانی، بهروزی و سرافرازی توام با به زیستی و سلامتی باشد.

عبدالسلام کریمی
مشاور رئیس‌جمهور

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.