4

خدایانِ زرتشتی

  • کد خبر : 44631
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
خدایانِ زرتشتی
اهورامزدا، تنها خدای معبود زرتشتیان نیست. بلکه در باور اصیل زرتشتی، او همسران و فرزندانی دارد. یعنی زرتشتیان، در حقیقت، خدایان را می‌پرستند. چنان که کَرتیر، موبد بزرگ زرتشتی در عصر ساسانیان می‌نویسد: من به یاری خدایان و پادشاه، چنین و چنان کردم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سیاری از زرتشتیان و نوزرتشتیان می‌‌گویند: ما ایرانیان باستان، یکتاپرست بودیم. پس نیازی به اسلام نداشتیم.

در پاسخ می‌گوییم: اولاً شما یکتاپرست نبودید و نیستید. در اَوِستا، کتاب دینی زرتشتیان، جهان دو مبدأ دارد. یکی اهورامزدا و دیگری اهریمن. این نوعی دوگانه باوری است. ضمن اینکه اهورامزدا تنها خدای معبود زرتشتیان نیست. بلکه در باور اصیل زرتشتی، او همسران و فرزندانی دارد. یعنی زرتشتیان، در حقیقت، خدایان را می‌پرستند. چنان که کَرتیر، موبد بزرگ زرتشتی در عصر ساسانیان می‌نویسد: من به یاری خدایان و پادشاه، چنین و چنان کردم: With the help of the gods and the king…

گذشته از این، قابل توجه است که بدانیم اکثر قریب به اتفاقِ دانشمندان بزرگ ایرانی، مسلمان بودند. همچنین به هنرمندان و ادیبان بزرگ ایرانی! پیشنهاد می‌کنم کتاب کارنامه اسلام از دکتر زرین کوب را بخوانید که اسلام، در علم، اخلاق، هنر و ادبیات، موجب رشد و ترقی مادی و معنوی ایران و بلکه جهان شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!