2

جایگاه پیامبران الهی | مقایسه منطق اسلام و دین زرتشتی

  • کد خبر : 42716
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
جایگاه پیامبران الهی | مقایسه منطق اسلام و دین زرتشتی
در آموزه‌های اسلام آمده که یک مسلمان باید همه انبیاء الهی را تصدیق و در محضر این خوبان عالَم، تواضع کند. اما دین زرتشتی، تکذیب و انبیاء الهی را به پیروان خود آموزش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در اسلام، همه مسلمانان باید به همه پیامبران الهی، ایمان داشته باشند. ما مسلمانان در عین اینکه رسالت محمد (صلی الله علیه و آله) را با جان و دل تصدیق می‌کنیم به رسالت همه رسولان گذشته‌ی الهی نیز ایمان داریم. (بقره: 285، آل عمران: 84)

اما در اوستا (کتاب دینی زرتشتیان) رسالت همه انبیاء و رسولان الهی تکذیب شده و آمده که زرتشت، نخستین پیامبر خداست (1) و این یعنی تکذیب رسالت رسولانی که پیش از زرتشت زندگی می‌کردند، از جمله نوح، ابراهیم و موسی (علیهم السلام). در روایات دینیِ زرتشتیان متأخر نیز، پیشوایان زرتشتی به صراحت، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و حضرت مسیح (علیه السلام) را پیام آوران اهریمنی نامیدند. اسلام به پیروان خود می‌آموزد که در برابر خوبان عالَم تواضع کنند. اما دین زرتشتی...

پی‌نوشت:

1. فیروز آذرگشسب، گاتها سروده‌های آسمانی زرتشت، تهران: انتشارات فروهر، 1379، ص 28، 40، 71. کورش نیکنام، آیین اختیار، تهران: اتشارات تیس، 1385، ص 2.
2. بنگرید به:
enkard, Book 3, Edited by Peshotan Dastur Behramjee Sanjana, Vol.‎ 7, Bombay, 1894, Preface to the English translation of the Seventh Volume, The following translation is from the Gujarati version of the original Pahlavi text by the learned Dastur,
Denkard 3 : 345

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!