2

حمایت صریح امام خمینی(ره) از اقلیت‌های دینی

  • کد خبر : 55383
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
حمایت صریح امام خمینی(ره) از اقلیت‌های دینی
حضرت امام خمینی در سخنرانی‌شان در ۱۶ آبان ماه ۱۳۵۷ بیان فرمودند: اسلام بیش از هر دینی و بیش از هر مسلکی به اقلیت‌های مذهبی آزادی داده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، امام خمینی (ره) زمانی که در نوفل‌لوشاتو بودند و درست در ماه‌های پایانی تبعیدشان، در باب حمایت از اقلیت‌های دینی داخل کشور، مکرر به این موضوع پرداختند. در این مجال چند نمونه از بیانات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی درباره اقلیت‌های دینی بیان خواهیم کرد.

حضرت امام خمینی در سخنرانی‌شان در ۱۶ آبان ماه ۱۳۵۷ بیان فرمودند: اسلام بیش از هر دینی و بیش از هر مسلکی به اقلیت‌های مذهبی آزادی داده است. آنان نیز باید از حقوق طبیعی خودشان که خداوند برای همه انسان ها قرار داده است بهره‌مند شوند ما به بهترین وجه از آنان نگهداری می‌کنیم.

درست یک ماه بعد، ایشان دریکی از مصاحبه‌های خبری، در خصوص حمایت از اقلیت‌های مذهبی این‌گونه تأکید فرمودند: هر کس از اسلام اطلاع داشته باشد، می‌داند که اسلام هیچ‌گاه در مورد اقلیت‌های مذهبی و پیروان سایر مذاهب، نظر سوء نداشته است و همیشه با آنان با احترام رفتار کرده است. تبلیغاتی که خلاف این مطلب را برساند از اجانب و دشمنان اسلام است.

مدتی بعد ۲۵ آذرماه ۱۳۵۷ حضرت امام خمینی ره به‌ صراحت بیان فرمودند: به این یهودی ها که در ایران هستند کسی حق ندارد تعرض بکنند، این‌ها در پناه اسلام و مسلمین هستند، یهودی‌ها و نصارا که مذهب رسمی دارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!