2

سقوط فرانسه در «مارپیچ نفرت» / وقتی انتخابات جولانگاه اسلام هراسان سیاسی می شود

  • کد خبر : 33263
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
سقوط فرانسه در «مارپیچ نفرت» / وقتی انتخابات جولانگاه اسلام هراسان سیاسی می شود
به گفته تحلیلگران سیاسی افزایش لفاظی‌های ضد اسلام در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری فرانسه، خطر ایجاد «مارپیچ نفرت» را به همراه دارد و مسلمانانی که به دنبال اجرای قانون هستند را قربانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، افزایش لفاظی‌های ضد اسلام در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری فرانسه، خطر ایجاد «مارپیچ نفرت» را به همراه دارد و مسلمانانی که به دنبال اجرای قانون هستند را قربانی می کند. می‌کند.

«شمس الدین حافظ»، رئیس مسجد بزرگ تاریخی پاریس در این باره گفت: من به شدت نگران هستم. ما در جامعه‌ای هستیم که از هم پاشیده و در جستجوی خود است، جامعه‌ای که پس از همه‌گیری کرونا ضعیف و ترسناک شده است.

حافظ  در ماه جاری کتابی با عنوان «با تمام احترام ما فرزندان جمهوری هستیم» منتشر کرد تا با آنچه که او آن را تشدید لفاظی های ضد اسلامی در سراسر فرانسه در طول مبارزات انتخاباتی خواند، مقابله کند.

با پیشروی امانوئل ماکرون میانه رو در نظرسنجی ها و گزینه اصلی برای پیروزی مجدد در انتخابات ماه آینده، برخی از نامزدهای رقیب بر اسلام و مهاجرت تمرکز کرده اند.

اریک زمور، کاندیدای خارجی راست افراطی، کارشناس سابق تلویزیون که محکوم به شعله ور کردن آتش نفرت نژادی است، به طور مکرر به تئوری توطئه بی اعتبار «جایگزین بزرگ» اشاره می کند که در آن او ادعا می کند تاره واردها به فرانسه جایگزین جمعیت محلی خواهند شد.

زمور در یک مصاحبه تلویزیونی پس از اعلام کاندیداتوری خود از مسلمانان فرانسه خواست که از دین خود دست بکشند. در یک مناظره تلویزیونی ماه گذشته، او به یک رای دهنده گفت که ایستاده است تا فرانسه را از اسلام و از جایگزینی مسلمانان به جاری مردم فرانسه نجات دهد.

مارین لوپن راست افراطی که قصد برگزاری همه پرسی در مورد مهاجرت و ممنوعیت حجاب مسلمانان را در همه مکان های عمومی دارد، در نظرسنجی ها به عنوان محتمل ترین نامزد برای رویارویی با مکرون در رای گیری نهایی در 24 آوریل نشان داده شده است.

والری پکرسه که به نمایندگی از حزب راست سنتی نیکلا سارکوزی، Les Républicains نامزد می شود، به دلیل اشاره به نظریه جایگزینی بزرگ در یک تجمع پاریس مورد انتقاد قرار گرفته است. او قول داده است که استفاده از حجاب را برای مسلمانان در برخی مکان‌های عمومی از جمله برای ورزشکاران در رویدادهای ورزشی، محدود کند.

حافظ می گوید او اولین کسی است که تروریسم و کشته شدن یک معلم فرانسوی در این کشور  را محکوم کرد و مسجد او در مرکز کار برای مبارزه با رادیکالیسم در فرانسه قرار داشت..

او به گاردین گفت: چند سال است که در هر انتخابات در فرانسه، نامزدهای خاصی از «مشکل» اسلام صحبت می‌کنند و اسلام را به مهاجرت یا تروریسم مرتبط می‌کنند.

مسلمانان فرانسوی مدت هاست با این اتهام که با اجرایی کردن دینشان با قوانین جمهوری فرانسه یا غرب مقابله می کنند ، مواجه شده اند. اما در این انتخابات، موضوع بسیار جدی‌تر است زیرا یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره «جایگزین بزرگ» صحبت می‌کند و با قاطعیت تأیید می‌کند که اسلام و مسلمانان نمی‌توانند در فرانسه بمانند، جای آنها جای دیگری است و اگر آنها می خواهند در این کشور بمانند دیگر نباید به دین خود عمل کنند.

به گفته حافظ علیرغم نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان فرانسوی در مورد مسائلی مانند گذران زندگی، برای کاندیداها تقریبا مد شده است که از اسلام و مسلمانان انتقاد کنند، آنها را غیرمطلوب ببینند و بگویند که آنها خطرناک هستند یا باعث ناامنی می‌شوند.

وی گفت: ما در سال 2022 هستیم، در نسل چهارم و حتی پنجم مسلمانان فرانسه هستیم و آنها هنوز خارجی محسوب می شوند.

تخمین زده می شود که بین 800هزار تا یک میلیون نفر در مساجد یا نمازخانه های مسلمانان در فرانسه شرکت می کنند.

به گفته تحلیلگران سیاسی این نگرانی وجود دارد که بعد از انتخابات ،اقدام علیه مسلمانان در فرانسه افزایش پیدا کند.

این در حالی است که موضوع اصلی کل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به سمت راست افراطی تغییر کرده است، زیرا اریک زمور  به ماکرون و سایر نامزدها اجازه داده است مسلمانان را مسئول مشکلات اقتصادی و سیاسی فرانسه معرفی کنند.

به نظر می‌رسد که سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، همگی در تلاش هستند تا در اسلام‌هراسی از یکدیگر پیشی بگیرند، چیزی که مسلمانان فرانسه را مورد اقدامات نژادپرستانه بیش از پیش قرار خواهد داد.

این در حالی است که اکنون مقابله با اسلام گرایی در فرانسه به یکی از موضوعات داغ به ویژه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده تبدیل شده است.

از زمان اعلام جنگ دولت فرانسه علیه «جدایی طلبی اسلامی» فشارها بر مسلمانان در فرانسه از جمله سازمان های اسلامی و جامعه مدنی  همچنان در حال افزایش است و دولت فرانسه سازمان های اسلامی، مساجد، حتی کودکان را در سرکوب علیه به اصطلاح «تجزیه طلبی اسلامی» هدف قرار می دهد.

فرانسه که در چند وقت اخیر به بهانه مقابله با تروریسم، اسلام‌هراسی را به شدت گسترش داده از هر روشی از جمله جاسوسی از مساجد،تعطیلی مساجد و جلوگیری از ساخت مساجد استفاده می کند.

چندی پیش دولت فرانسه تصمیم گرفت حداقل 76 مسجد را که مدعی است تهدید کننده امنیت و ارزش های فرانسه هستند مورد تحقیق قرار دهد و آنها را به تعطیلی بکشاند.

همچنین ماموران فرانسوی در حال جستجوی منابع تامین بودجه مساجد و پیش زمینه های ائمه جماعات هستند تا آنها را افرادی افراط گرا و رادیکال جلوه دهند.

اکنون فعالیت های ضد مساجد در فرانسه گسترش پیدا کرده و سرکوب مساجد از سوی دولت موجب شده است تا مسلمانان در کشوری که در آن زندگی می کنند احساس بیگانگی کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33263

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!