2

سخنان مفتی اعظم یمن در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

  • کد خبر : 55210
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
سخنان مفتی اعظم یمن در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی
شمس الدین شرف الدین، مفتی اعظم یمن در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی از الزامات و بایسته‌های کنونی جهان اسلام سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شمس الدین شرف الدین، مفتی اعظم یمن در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با انتقاد از رفتارهای شعارگونه کشورها در مقابله با اهانت به قرآن گفت: در مسائل مهم اعتقادی نباید با دشمنان اسلام سازش کنیم.

شیخ شرف الدین با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان در جهان کنونی، تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس نقش مهمی در ایجاد وحدت اسلامی و اتحاد میان پیروان حضرت محمد(ص) دارد.

وی با بیان این که مردم یمن در روزهای گذشته ایام ولادت پیامبر(ص) را جشن گرفتند، اعلام کرد: ما اعتقاد داریم این جشن‌ها نقش مهمی در ایجاد وحدت میان مسلمانان دارد. مفتی یمن در ادامه افزود: عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در این جشن‌ها با اشاره به لزوم وحدت اسلامی بر ضرورت دوری از جنگ میان مسلمانان تاکیدکرد.

وی با بیان این که ملت یمن بهای زیادی در این راستا و در دفاع از مسئله فلسطین پرداخت کرده است، تصریح کرد: گناه اصلی ما این است که از رژیم صهیونیستی اعلام برائت کردیم و به روشنی در برابر اسرائیلی‌ها به عنوان دشمنان اسلام و مسلمانان ایستادیم.

مفتی اعظم یمن ادامه داد: دشمنان ما و مزدوران آمریکا بایکدیگر علیه ما متحد شدند، یک ائتلاف شیطانی علیه ما انجام دادند و ملت ما را تحریم کردند؛ اما مردم ما بر اعتقاد خود ایستادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ملت یمن بر قداست قرآن کریم تاکید دارند، به هتک حرمت قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: قرار بود کشورهای اسلامی سفرای خود را از این کشورها فراخوانند و سفارت‌های آنها را تعطیل کنند؛ اما متاسفانه این کار انجام نشد.

مفتی اعظم یمن با بیان این که ما نباید در مسائل مهم اعتقادی با دشمنان اسلام سازش کنیم، به انفجارهای انتحاری توسط اعضای تکفیری اشاره و تصریح کرد: ما باید جبهه خود را جدا کنیم و در کنار پیامبر(ص) بایستیم.

وی با بیان این که ما باید سخن حق را بگوییم و از هیچ چیز نترسیم، اظهار داشت: تشویق به جهاد علیه دشمنان باید اولویت اول ما باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55210

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!