2

زندان، در انتظار اینفلوئنسری که مقابل دوربین گوشت خوک خورد

  • کد خبر : 51158
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
زندان، در انتظار اینفلوئنسری که مقابل دوربین گوشت خوک خورد
بر اساس قوانین توهین به مقدسات در اندونزی، 5 سال زندان در انتظار TikToker معروف اندونزیایی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اینفلوئنسر‌ اندونزیایی Lina Luftiawati، که از نام هنری لینا موکرجی استفاده می‌کند، در یک کلیپ TikTok که 9 مارس منتشر شد، در مقابل یک بشقاب برنج، سبزیجات و تکه‌ای از گوشت خوک نشست و ویدیویی را ضبط کرد.

وی در ویدئو با خنده در مقابل دوربین می‌نشیند و با «بسم الله» می‌گوید که می‌دانم از خانواده‌ام طرد خواهم شد ولی برای خوردن گوشت خوک کنجکاو هستم. این درحالی است که موکرجی به عنوان یک مسلمان، می‌داند مصرف گوشت خوک در اسلام حرام است.

این ویدیو در یک هفته، ۱۳ میلیون بازدید، و ده‌ها نظر را به خودش اختصاص داد. شورای علمای مسلمان اندونزی در واکنش به این کلیپ حکمی علیه موکرجی صادر کرد و گفت این کلیپ را «توهین به مقدسات اسلام» می‌داند. در همین زمینه، ۱۵ مارس، یک روحانی مسلمان در سوماترای جنوبی نیز شکایتی علیه او تنظیم و به پلیس ارائه داد.

در ۵ مه ۲۰۲۳، این اینفلوئنسر رسما به عنوان مظنون توهین به مقدسات معرفی شد. او اکنون بر اساس قوانین توهین به مقدسات و سخنان نفرت‌انگیز اندونزی با پنج سال زندان مواجه است.

اندونزی، علیرغم اینکه رسما سکولار است اما مسلمانان زیادی دارد به همین دلیل قوانین توهین‌آمیز این کشور توسط گروه‌های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها نگران این هستند که گروه‌های اسلام‌گرا که محافظه کار هستند، از این قانون برای سرکوب اقلیت‌ها استفاده کنند.

به گفته گاتریا پریاندیتا، تحلیلگر سیاست سایبری در موسسه سیاست استراتژیک استرالیا (ASPI)، در قوانین «سردرگمی» وجود دارد و «خط قرمز» در مورد موضوعاتی مانند کفرگویی، نژادپرستی و افترا ممکن است مبهم باشد. و این عدم شفافیت خطوط قرمز فضای زیادی برای طرح اتهام ایجاد می‌کند.

ماهیت خاص و ویژه اینفلوئنسری به این سردرگمی افزوده است زیرا ممکن است آن اینفلوئنسر نتواند شیطنت‌های آنلاین خود را با پیامدهای زندگی واقعی مرتبط کند. در ماه مارس سال جاری، ویدئویی از پسر یکی از مقامات مالیاتی که در اینستاگرام مشهور است در فضای مجازی منتشر شد و نیروهای امنیتی را به این سوال واداشت که چگونه خانواده او قادر به خرید خودروهای لوکس، موتورسیکلت و غیره با حقوق کارمندی بوده است.

این موضوع باعث شد تا اداره مالیات تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهد و در نهایت مشخص شد که ۲۰ میلیارد دلار اختلاس انجام شده است.

در ماه مه سال گذشته، ایندرا کسوما و دونی سلمانان، اینفلوئنسرهای اندونزیایی به اتهام کلاهبرداری، قمار آنلاین، پولشویی و نقض قانون اطلاعات و معاملات الکترونیکی به اتهام انتشار اخبار جعلی درباره برنامه‌های سرمایه‌گذاری آنلاین جعلی دستگیر شدند. خبر این اتهامات از محتوای اینستاگرام آنها بود، جایی که آنها ثروتی را که در تجارت آنلاین به حساب می‌آوردند به رخ می‌کشیدند.

پریاندیتا گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴، این احتمال وجود دارد که محتوای توهین‌آمیز و اتهامات نژادپرستی افزایش یابند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!