0

رستوران‌های تقلبی حلال، چالش جدید مسلمانان کامبوج

  • کد خبر : 43894
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
رستوران‌های تقلبی حلال، چالش جدید مسلمانان کامبوج
بر اساس گزارش‌ها، مسلمانان کامبوج با چالش جدیدی روبرو هستند که تعداد فزاینده محصولات یا رستوران‌هایی است که از آرم‌های حلال جعلی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در کامبوج، مسلمانان که حدود ۲ درصد از جمعیت ۱۶ میلیونی را تشکیل می‌دهند، به دلیل کمبود تأمین‌کننده‌های معتبر و پیدا کردن رستوران‌هایی که غذای حلال می‌فروشند، با دشواری مواجهند. حتی بسیاری از رستوران‌های غیر حلال غذاهایی را که به ادعای آن‌ها حلال است به مصرف‌کنندگان مسلمان می‌فروشند؛ عملی که به عنوان یک نگرانی جدی برای جامعه مسلمانان تلقی می‌شود.

بسیاری از مسلمانان در کامبوج گزارش داده‌اند که این رستوران‌ها یا غذاخوری‌ها آرم حلال را در جلوی مغازه خود نصب می‌کنند، اما هیچ گواهی از کمیسیون بررسی محصولات حلال در کامبوج (CEHP) که مسئول تأیید گواهی محصولات حلال در کامبوج است، ندارند.

بسیاری از این مشاغل در مناطقی که جوامع مسلمان محلی در آن ساکن هستند مانند پنوم پن فعالیت می‌کنند و بدون درخواست گواهی حلال و برای اجتناب از پرداخت هزینه ثبت حلال، از آرم‌های جعلی استفاده می‌کنند.

صالح بینکریا، یکی از مسلمانان کامبوجی می‌گوید که بسیاری از مسلمانان این کشور از آرم رسمی حلال مورد استفاده در این کشور اطلاعی ندارند، بنابراین آنها توسط برخی از فروشندگان فریب می‌خورند.

او گفت: این بسیار نگران‌کننده است و مسئولان باید هر چه سریع‌تر آن را رفع  کنند، در غیر این صورت این کلاهبرداری باعث بی‌اعتمادی جامعه مسلمانان به فروشندگان و محصولات آنها می‌شود.

ساس لس، مسلمان دیگری در پنوم پن گفت که او بدون آنکه بداند ماه‌ها در یک رستوران حلال تقلبی غذا می‌خورده است.

او گفت: نمی‌توانستم خودم را ببخشم. این یک توهین بسیار جدی به دین من است. کسانی که از چنین کلاهبرداری امرار معاش می‌کنید، لطفا دست بردارید!.

تورن سارون، معاون اداره CEHP گفت: کسانی که مرتکب این جرایم می‌شوند صرفاً سود را بر نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند.

او گفت: چندین مکان این کلاهبرداری را انجام می‌دهند، زیرا می‌خواهند سود بیشتری کسب کنند. آن‌ها آن را ترفندی برای جذب مشتریان مسلمان می‌دانند.

وی افزود: صاحبان آن مکان‌ها به سادگی یک لوگوی حلال را دانلود کرده و جلوی مغازه خود می‌گذارند. با این حال، لوگوی رسمی را فقط می‌توان از CEHP که گواهینامه حلال را صادر می‌کند دریافت کرد.

سارون گفت: دولت در حال بررسی این رستوران‌ها و فروشندگان مواد غذایی جعلی به دلیل آسیب و بی‌اعتمادی است که در میان جامعه مسلمانان ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، ماه گذشته، ما صاحب رستورانی در سیهانوکویل را به دلیل فروش غذاهای حلال تقلبی ۵۰۰ دلار جریمه کردیم. او وعده داد که مجازات این افراد متقلب ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43894

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!