0

درخواست مجمع مسلمانان اروپا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان

  • کد خبر : 55787
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
درخواست مجمع مسلمانان اروپا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان
جمعی از فعالان مسلمان اروپایی از جامعه بین‌المللی خواستند مانع از نسل‌کشی مسلمانان به دست اشغالگران صهیونیست شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مجمع مسلمانان اروپا از جامعه بین‌المللی خواست تا از نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها از طریق تمام ابزارهای قانونی موجود جلوگیری کند.

اعضای مجمع مسلمانان اروپا در نشستی آنلاین با حضور لورن بوث، یکی از اعضای شورای زنان مسلمان، محمود حباس، مشاور امور مذهبی ریاست جمهوری فلسطین، آنا استامو، یکی از اعضای شورای مسلمانان یونان، مفتی روماس یاکوباوسکاس از مرکز مسلمانان سنی لیتوانی، دوگان بکین، نماینده مجلس ترکیه و دیگران درباره تحولات فلسطین گفتگو کردند.

در این نشست وضعیت کنونی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره اقداماتی که در اروپا و جهان اسلام قابل انجام است گفت‌وگو شد؛ شرکت‌کنندگان همچنین تحریف وقایع توسط رسانه‌های غربی را محکوم کردند.

نمایندگان ۳۶ کشور حاضر در این نشست، تعهد خود را به عدم بی‌تفاوتی نسبت به آنچه در قلب جهان اسلام در حال وقوع است ابراز کردند.

در پایان این نشست حاضران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که مسلمانان اروپای در حمایت قلبی از مردم فلسطین و غزه متحد هستند. در این بیانیه از مقامات اسرائیلی و افکار عمومی جهانی خواسته شد به حقوق مشروع فلسطینی‌ها احترام گذاشته شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است:‌ تقاضای ما فوری است زیرا فلسطینیان نه تنها از حق خود برای ایجاد دولت خود محروم می‌شوند، بلکه اساسی‌ترین حق آنها، یعنی حق حیات در مقابل چشمان ما سلب می‌شود. گرفتن جان انسان‌های بیگناه هرچقدر هم که سیاستمداران برای توجیه آن تلاش کنند غیرقابل قبول است.

این اتحادیه از جامعه بین‌المللی و مردم خوش‌نیت در اروپا خواست تا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینی‌ها به ابزارهای قانونی متوسل شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!