1

افزایش قابل ملاحظه جرایم علیه مسلمانان در اروپا

  • کد خبر : 55816
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
افزایش قابل ملاحظه جرایم علیه مسلمانان در اروپا
اکثر گزارش‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از افزایش پدیده اسلام‌هراسی و جرم علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اکثر گزارش‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که پدیده اسلام‌هراسی در جوامع اروپایی رو به افزایش است، به ویژه گزارش اخیر اسلام‌هراسی اروپا برای سال ۲۰۲۲ که نشان می‌دهد پدیده اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی نهادینه شده است.

براساس این گزارش فرانسه، اتریش و دانمارک کشورهایی هستند که پدیده اسلام‌هراسی در آن‌ها به شدت تشدید شده است.

گزارش منتشر شده توسط دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به سازمان همکاری اسلامی نشان می‌دهد که قاره اروپا از نظر میزان گسترش پدیده اسلام‌هراسی در رتبه اول قرار دارد و پس از آن آسیا و سپس آمریکای شمالی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این درحالی است که فرانسه و انگلستان بیشترین موارد ثبت شده مربوط به اسلام‌هراسی را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است که فاصله زیادی بین گزارش‌های رسمی و واقعیت گسترش پدیده اسلام‌هراسی در ابعاد مختلف آن وجود دارد، به ویژه اینکه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای اروپایی موارد مربوط به اسلام‌هراسی را به عنوان مقوله نفرت‌پراکنی ثبت نمی‌کنند. این درحالی است که بسیاری از مسلمانان وقتی که با مواردی از اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی دینی مواجه می‌شوند، موضوع را با پلیس در میان نمی‌گذارند.

جنایاتی که مکانیسم‌های کشف میزان واقعی رشد این پدیده را محدود می‌کند، علاوه بر ظهور حدود ۷۱۲ مسلمان که در کشورهای اتحادیه اروپا مورد تبعیض قرار می‌گیرند، موارد خود را به مقامات گزارش می‌دهند.

در فرانسه در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰۱ شکایت در رابطه با موضوع اسلام‌هراسی ثبت شده است. این درحالی است مقامات ۱۷۲۷ موسسه اسلامی را کنترل کرده، حدود ۱۱۸ مؤسسه را تعطیل کرد و ۱۰ میلیون یورو را بین ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ مصادره کرده‌اند.

در انگلستان جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی مذهبی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش بیشتری داشته است. تعداد قربانیان مسلمان از هشت هزار و ۷۳۰ نفر به سه هزار و ۴۵۹ نفر رسیده است که ۴۲ درصد از کل قربانیان جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی را تشکیل می‌دهد.

در این کشور حدود ۴۲ درصد از هزار و ۸۰۰ مسجد موجود در معرض حملاتی قرار گرفتند و حدود ۵۱ درصد در معرض اقدامات خرابکارانه بوده‌اند.

در آلمان ۳۶۴ مورد جنایت ناشی از اسلام‌هراسی ثبت شده است که از آن جمله می‌توان به اقدام علیه ۲۶ مسجد اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!