2

اعتراض علمای شیعه اروپا به حکم اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ

  • کد خبر : 38578
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
اعتراض علمای شیعه اروپا به حکم اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ
اتحادیه اروپایی علمای شیعه در بیانیه‌ای به حکم اخراج معاون مرکز اسلامی آلمان اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اتحادیه اروپایی علمای شیعه در بیانیه اعتراضی خود نسبت به حکم دادگاهی ایالتی درباره اخراج حجت اسلام والمسلمین موسوی فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، اتهامات وارده به آقای موسوی را ناروا دانسته و از مراجع قانونی در آلمان انتظار دارد که با بررسی این اتهامات، نادرستی آنرا تایید و حکم صادره را منتفی اعلام کند.

دادگاهی در شهر هامبورگ آلمان، علیه سید سلیمان موسوی فر معاون مرکز اسلامی در این شهر، به اتهام یهود ستیزی و آنچه حمایت از سازمان‌های تروریستی خواند، حکم اخراج صادر کرد.

این دادگاه موسوی فر را به دلیل شرکت در راهپیمایی روز قدس و سخنرانی در مراکز اسلامی، متهم به یهود ستیزی و رابطه با حزب الله لبنان دانست و برای خروج وی از آلمان سه ماه مهلت تعیین کرد.

پارلمان آلمان پیش از این فعالیت شاخه سیاسی حزب الله لبنان را در این کشور ممنوع اعلام کرده بود، در عین حال معاون مرکز اسلامی هامبورگ گفت: مراکز اسلامی که در آن‌ها سخنرانی کرده است مجوز رسمی دارند و مرتبط با حزب الله لبنان نیستند ضمن آنکه راهپیمایی روز جهانی قدس نیز یک برنامه رسمی و دارای مجوز قانونی است.

محافل صهیونیستی در شهر هامبورگ سالهاست برای ممنوعیت فعالیت فرهنگی و مذهبی مرکز اسلامی در این شهر، مقامات سیاسی را تحت فشار قرار داده اند.

اتحادیه اروپایی علمای شیعه در بیانیه اعتراضی به حکم دادگاه ایالتی، سید سلمان موسوی فر را عضو فعال این اتحادیه دانسته و افزوده است: وی در طول زمان اقامت و فعالیت در آلمان و اروپا همواره شخصیتی اعتدال گرا و مقید به رعایت قوانین بوده است که کارنامه روشنی در نفی هر گونه افراطی گری دارد.

در این بیانیه آمده است: معاون مرکز اسلامی هامبورگ ضمن تلاش در جهت نزدیک ساختن مذاهب اسلامی و توسعه گفتگو میان ادیان الهی در کشور آلمان، همواره از رفتار‌های غیر قانونی اجتناب کرده و به تبع رهنمود‌های مراجع معظم تقلید شیعه و مطابق با سیاست‌های اصولی اتحادیه، در فراخواندن مخاطبان مراکز اسلامی به همزیستی و تعامل و احترام به قوانین کشور‌ها فعال بوده است.

همچنین مسجد النور مهمترین مسجد اهل تسنن در هامبورگ در بیانیه‌ای نسبت به صدور حکم اخراج حجت الاسلام و المسلمین موسوی اعتراض خود را اعلام کرد.

اتحادیه اروپایی علمای شیعه (IEUS) در سال ۲۰۰۶ / ۱۳۸۴ با حضور شخصیت‌های برجسته علمی جهان اسلام از ملیت‌های مختلف با هدف مقابله با تفاسیر افراطی از اسلام و اتحاد مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی در شهر هامبورگ آلمان تشکیل شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!