2

اسرائیل استفاده از آیات قرآن در شبکه‌های مجازی را جرم اعلام کرد

  • کد خبر : 62242
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
اسرائیل استفاده از آیات قرآن در شبکه‌های مجازی را جرم اعلام کرد
یک روزنامه صهیونیستی سندی را منتشر کرد که نشان می‌دهد مقامات این رژیم استفاده از کلمه شهید و آیات قرآنی در شبکه‌های اجتماعی را جرم اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت یک سند محرمانه را منتشر کرد که بر اساس آن شهروندان عرب این رژیم اگر در پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از کلمه شهید یا آیات قرآن استفاده کنند با مجازات‌هایی روبرو خواهند شد.

این روزنامه اسرائیلی در گزارش خود نوشت که دادستانی این رژیم سندی را در خصوص آغاز تحقیقات و ارائه کیفرخواست علیه شهروندان عرب که در حساب‌های اجتماعی خود پست‌هایی حاوی کلمه شهید، آیات قرآن، دعا یا مناجات منتشر کنند، آماده کرده است.

این روزنامه همچنین توضیح داد که افشای این سند در جریان مذاکرات مخفیانه در چندین جلسه کمیته قانون اساسی در کنست صورت گرفت.

سیمحا روتمن رئیس این کمیته که از حزب طرفدار شهرک‌سازی و نژادپرست «صهیونیسم دینی» است، مدعی شد که دادستانی عمومی از همان ابتدای جنگ غزه در تعقیب کسانی که به ادعای او عامل تحریک بوده‌اند؛ از جمله کسانی که آیات قرآن را استناد کرده‌اند سهل‌انگاری کرده است.

روتمن همچنین تهدید کرد که کمیته قانون اساسی بر اساس دستورالعمل‌های خود در مورد جرم انگاری کسانی که از چنین مطالبی استفاده کنند تصمیم خواهد گرفت.

به دنبال ادعای روتمن، آلون آلتمن، معاون دادستان عمومی رژیم صهیونیستی، سیاست دادستانی اسرائیل را در این زمینه فاش کرد. وی گفت توافق کاملی بین دادستانی و پلیس در این زمینه وجود دارد.

با توجه به دستورالعمل‌های موجود در سند دادستانی، استفاده از کلمه شهید برای توصیف کسی که در حین یا پس از انجام یک اقدام به اصطلاح تروریستی کشته شده است، می‌تواند به عنوان حمایت، تمجید و تأیید اقدام تروریستی تلقی شود.

این دستورالعمل همچنین می‌افزاید که در صورتی که شرایط مرگ یا قتل فردی که به عنوان شهید معرفی شده است روشن نباشد و هیچ نشانه روشنی مبنی بر مشارکت وی در یک «اقدام تروریستی» وجود نداشته باشد، تحقیقات انجام نخواهد شد.

در مورد مطالب شامل دعا یا مناجات هر پرونده با توجه به شرایط، زمان انتشار و محتوا بررسی می‌شود. طبق این دستورالعمل، مناجات با خدا که مرتبط با رویدادهای خاص و یا مرتبط با یک اقدام تروریستی تشخیص داده شود، آغاز تحقیقات و تعقیب را در پی خواهد داشت.

در همین حال، معاون دادستان کل این رژیم اعلام کرد: این دستورالعمل‌ها بخش‌هایی از ادعیه یا متون دینی در صورت نداشتن ارتباط به موارد مشکوک را جرم انگاری نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!