1

حمایت 20 جریان مسیحی و ترکمان از عدم مشارکت حزب دمکرات در انتخابات پارلمانی

  • کد خبر : 60937
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
حمایت 20 جریان مسیحی و ترکمان از عدم مشارکت حزب دمکرات در انتخابات پارلمانی
احزاب و جریان های سیاسی اقلیت ترکمان و مسیحی حمایت خود را از تصمیم دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان برای تحریم انتخابات پارلمانی به دلیل حکم دادگاه فدرال مبنی بر حذف کرسی اقلیتها در پارلمان کردستان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، 10 حزب و جریان سیاسی ترکمانی با صدور بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از تصمیم دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان مبنی بر عدم شرکت در انتخابات پارلمانی آتی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما از مواضع رئیس بارزانی و حزب دمکرات کردستان برای حمایت از حقوق اساسی مردم ترکمان قدردانی می کنیم».

جریان های ترکمانی اظهار داشتند: «ما به عنوان احزاب سیاسی ترکمانی از موضع حزب دمکرات کردستان حمایت می کنیم و از سایر احزاب سیاسی کرد می خواهیم که در یک جبهه باشند و در برابر تصمیمات غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی دادگاه عالی فدرال موضع واحدی داشته باشند».

جریان های مسیحی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کردند: «تصمیم مسیحیان و ترکمان ها و سپس تصمیم قاطع حزب دمکرات کردستان به عنوان اولین و بزرگترین قدرت مردمی و سیاسی کردستان یک گام سرنوشت ساز برای حفظ ساختار قانونی اقلیم کردستان و حفظ اصول دمکراسی، قانون اساسی، تفکیک قوا و ماهیت نظام فدرال عراق است».

نمایندگان مسیحیان از جمله کلدانی‌ها، آشوری‌ها، سریانی ها و ارمنی‌ها نیز بر برگزاری انتخاباتی عادلانه در اقلیم کردستان تاکید می‌کنند که بر اساس احترام به نهادهای حقوقی، قانونی و قضایی اقلیم کردستان و تحت نظارت یک قانون کردستانی و ایجاد یک کمیسیون بی طرف کردستانی بدون دخالت خارجی که انتخاباتی کردستانی و برای تمام اقلیم کردستان باشد «نه بر اساس قانون تحمیلی وارداتی از خارج».

جریان های مسیحی در پایان این بیانیه گفتند: «ما از بیانیه حزب دمکرات کردستان و تمام اقداماتی که در راستای حفاظت از دمکراسی و بی طرفی نهادهای حقوقی و قانونی عراق فدرال باشد، حمایت می کنیم و با هر تصمیمی که نتیجۀ آن نابودی نظام فدرال و دمکراتیک عراق باشد، مخالفت خواهیم کرد».

اسامی جریانهای ترکمانی:

حزب توسعه ترکمانی

حزب آزادیبخش میهنی ترکمان

حزب دمکرات ترکمانی

انجمن لیبرال ترکمانی

انجمن فرهنگی ترکمانی

حزب اتحاد ترکمانی عراق

حزب میهنی ترکمان

جنبش دمکراتیک ترکمانی

جنبش مستقل ترکمانی

حزب خلق ترکمانی

اسامی جریانهای مسیحی:

حزب شورای میهنی کلدانی

حزب جنبش جمعیت سریانی

کمیته اداری طایفۀ ارمنی

جریان شلاما در امور مسیحیان “کلدانی ها، سریانی ها، آشوری ها و ارمنی ها”

حزب اتحاد دمکرات کلدانی

همیاری جهانی کلدانی

جماعت ارامنه

همپیمان حمورابی – عراق

همپیمانی اتحاد میهنی – اقلیمی کردستان

هیئت عالی سیاسی کلدانی

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!