1

آزادی همه نوع ارتباط؛ در عرفان اوشو

  • کد خبر : 47029
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۲۴
همه نوع ارتباط در عرفان اوشو آزاد است و از آن به یکی از روش‌ های مراقبه و مدیتیشن یاد می شود،

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به اعتقاد اشو «خداوند یک شخص نیست، بلکه تنها تجربه ‌ای است که تمام هستی را به پدیده ‌ای مبدل خواهد کرد. تنهایی او مطرح نیست، در واقع او با زندگی می ‌تپد. با زندگی که دارای ضربان است. لحظه ‌ای که دریابی که دل هستی می ‌تپد، خداوند را کشف کرده ‌ای.» او این طور عنوان می کند که : «من به شما می ‌گویم خدا را از یاد ببرید! حقیقت را از یاد ببرید. من به شما این طور می‌ گویم که فقط به دنبال عشق باشید». به همین خاطر هرگونه نیایش را به خلاف ادیان الهی، خارج از مقوله مذهب تفسیر می‌ کند : نیایش پیوند شاعرانه با هستی است. ربطی به مذهب خاص تو ندارد.

در دیدگاه اشو، نزاع خدا و شیطان به منظور هدایت و ضلالت بشر، به نتیجه ای نخواهد رسید. او این طور عنوان میکند که : شیطان قدرت گمراه کردن شما را ندارد و خداوند هم قدرت هدایت شما را در اختیار ندارد!!!

می توان گفت که عشق، از محوری ‌ترین آموزه‌ های اشو به حساب می آید، اما رسیدن به عشق را به وسیله جنس مخالف امکان ‌پذیر میداند. پایه ای ‌ترین ابزار ها به منظور ترویج فحشا و زنا در میان پیروان مکاتب تازه تأسیس، مجالس زنای دسته‌ جمعی با نام فحشای مقدس است.

اشو بر این اعتقاد است که : رابطه جنسی بزرگ ترین هنر مدیتیشن محسوب میشود و آمیزش جنسی به دریافتن عشق منتهی می شود. اشو اصرار دارد که پیوند عشق و رابطه جنسی است که تعالی ‌بخش به شمار خواهد رفت : پیوند جنسی، زمانی معنا پیدا می کند که با عشق همراه باشد … آنگاه که پیوند جنسی با عشق درآمیخته می شود، جریان به مراتب قوی تری را به همراه خواهد داشت.

به همین خاطر اشو به «معلم جنسی» در کشور هند معروف بود. به‌ صورت خلاصه، تعالیم اشو التقاطی از معارف هندویسم، حسیدیسم، تنتره و مسیحیت است، اما آنچه بیشتر از همه مورد توجه او بود آئین ذن محسوب میشد.

به شکلی خلاصه می توان گفت که همه نوع ارتباط در عرفان اوشو آزاد است و از آن به یکی از روش‌ های مراقبه و مدیتیشن یاد می شود، به همین خاطر مشخص است که در این خصوص، دیدگاه اشو به دیدگاه افرادی مانند فروید و یونگ شباهت بسیار زیادی دارد. شایان ذکر است که در عرفان اشو عشق یعنی همین عشق مجازی، زن و مرد و او همواره پیروانش را به سکس دعوت می کرد.

به نظر می رسد، نظریات اوشو موجب یک هرج و مرج اخلاقی در جوامع مختلف خواهد شد. او در نهایت جهان را یک شوخی می پندارد و زندگی در دنیا را صرفا در تفریح و خندیدن به همه چیز و لذت طلبی جنسی افراطی خلاصه می‌ کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!