8

آغاز آمارنات یاترا

  • کد خبر : 36527
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
آغاز آمارنات یاترا
این مناسبت که روز ماه کامل ماه سراوانا در تقویم آیین هندو واقع می‌شود، مناسبتی است برای زیارت غار آمارنات در رشته‌ کوه‌های هیمالیای کشمیر در شمال هند. این غار یک لینگام (lingam) یخی طبیعی در خود جای داده است که مظهر قضیب شیوا نزد هندوها محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این مناسبت که روز ماه کامل ماه سراوانا در تقویم آیین هندو واقع می‌شود، مناسبتی است برای زیارت غار آمارنات در رشته‌ کوه‌های هیمالیای کشمیر در شمال هند.

این غار یک لینگام (lingam) یخی طبیعی در خود جای داده است که مظهر قضیب شیوا نزد هندوها محسوب می شود. راه منتهی به این غار در ارتفاع 12700 پایی و در امتداد راه های باریک و پر پیچ و خم کشیده شده است.

هزاران زائری که این راه را برای زیارت می‌پیمایند، تمام اقشار جامعه هندو را شامل می‌شود؛ از راهبانی (سادو sadhu) که با پای برهنه از میان صخره ها و برف می گذرند تا ثروتمندانی که بر دوش راهبران به آنجا می آیند.

مردم تنها می توانند ماه های محدودی از سال که راه ها باز است، برای یاترا (yatra) یا زیارت به این محل بیایند، اما شبِ ماه کامل ساراوانا (Sravana) اهمیت خاصی نزد معتقدان این دین دارد، زیرا در روایات آمده که شیوا برای اولین بار در این شب به شکل لینگام ظهور کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.