3

نگرانی از تعدی به مساجد درجریان جشنواره رنگ در هند

  • کد خبر : 61211
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۴
نگرانی از تعدی به مساجد درجریان جشنواره رنگ در هند
نگرانی از تنش‌های مذهبی و تعدی به مساجد در جریان برگزاری جشنواره رنگ در هند، مقامات این کشور را برآن داشته است تا نمای مساجد را بپوشانند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داده است مقامات هند پوشش‌های پلاستیکی و برزنتی را روی نمای مساجد قرار دادند تا ضمن آمادگی برگزاری یک راهپیمایی در طول جشن‌های جشنواره رنگ (جشن هولی)، از وقوع تنش‌های مذهبی جلوگیری کنند.

جشنواره رنگ هندوها شامل استفاده از رنگ‌های پودری خشک، تپانچه‌های آبی، پخش موسیقی و توزیع شیرینی است که نشان دهنده فرا رسیدن بهار در تقویم هندو است.

مقامات اوتار پرادش، پرجمعیت ترین ایالت هند، بیم دارند درجریان راهپمایی که در زمان برگزاری این جشن انجام می‌شود، در دو منطقه «باریلی» و «لات صاحب» ناآرامی‌های فرقه‌ای ایجاد شود.

قرار است مراسم دیگری در شاه جهانپور در ایالت اوتار پرادش برگزار شود و درجریان آن مردم محلی به صورت نمادین مخالفت و اعتراض خود را با حاکمان دوره استعمار هند توسط انگلستان نشان می‌دهند.

در این منطقه تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و نمای مساجد مسیر راهپیمایی پوشانده شده است. ضمن اینکه پلیس اعلام کرد که در طول برگزاری این جشن به حالت آماده باش خواهد بود.

این نگرانی‌ها در حالی است که فیلم تعرض گروهی از جوانان هندو علیه خانواده‌ای مسلمانان در چند روز گذشته به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی باز نشر شده است. خانواده مسلمان سوار بر موتور در حال عبور از خیابان بودند که گروهی از جوانان جلوی آنها را گرفته و با توسل به زور و تهدید به روی آنها آب و رنگ می‌پاشند.

بر اساس گزارش رسانه‌های هندی، تا کنون یک نفر توسط پلیس در این زمینه دستگیر شده است و جستجو برای یافتن سایر افراد ادامه دارد.

شایان ذکر است که بر اساس آمار جدید منتشر شده توسط یک گروه تحقیقاتی مستقر در ایالات متحده، هند در سال ۲۰۲۳ هر روز شاهد تقریباً دو مورد سخنان نفرت انگیز ضد مسلمانان بوده است. این گزارش نشان می‌دهد که حدود ۱۰۴ رویداد سخنان نفرت‌انگیز تنها در اوتار پرادش، که محل زندگی بیش از ۳۸ میلیون مسلمان است، رخ داده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.