7
یک کارشناس حوزه مهدویت تبیین کرد؛

رویکرد یهودیان در برابر عقیده مهدویت

  • کد خبر : 27184
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
رویکرد یهودیان در برابر عقیده مهدویت
یک کارشناس حوزه مهدویت به بررسی عقاید یهودیان درباره مهدویت پرداخت و گفت: یهودیان به ظهور منجی اعتقاد دارند و معتقدند که در بیت‌المقدس و در ایالت جلیل در نزدیکی بیت‌المقدس این ظهور اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  حجت‌الاسلام سعید شیری، کارشناس حوزه مهدویت و مدرس حوزه علمیه در شهرستان ملایر در گفت‌وگویی  با بررسی ارتباط یهود و مسئله مهدویت و ظهور منجی به کتاب «یدالله» اشاره کرد و گفت: نویسنده این کتاب یکی از دانشمندان مسیحی به نام گریس هالسل است که به اعتقادات یهودیان اشاره می‌کند. این کتاب با ترجمه محمد سماک و با عنوان «چرا ایالات‌متحده در برابر اسرائیل از منافع خود می‌گذرد» منتشر شده است.

وی افزود: در این کتاب نویسنده می‌گوید اعتقادات آخرالزمانی یهودی‌ها و ۲۰۰ میلیون مسیحی‌ صهیونیسم باعث شده که آمریکا سیاست خود را مبتنی بر منافع اسرائیل تنظیم کند و حتی از منافع خود و ملتش به خاطر این افراد بگذرد، چراکه معتقد هستند منجی آخرالزمان از اسرائیل است.

شیری تأکید کرد: از کتاب‌هایی با این محتوا می‌توان نتیجه گرفت که یهودیان به ظهور منجی اعتقاد دارند و معتقدند که در بیت‌المقدس و در ایالت جلیل در نزدیکی بیت‌المقدس این ظهور اتفاق خواهد افتاد. آنها حدود ۱۵۰ سال پیش معتقد بودند که ظهور در آمریکا و اروپا رخ می‌دهد اما بعدها رهسپار فلسطین و بیت‌المقدس شدند و گفتند ظهور در این نقطه رخ خواهد داد.

مدرس حوزه علمیه در شهرستان ملایر با اشاره به اینکه از دیدگاه این افراد شرط ظهور منجی تشکیل دولتی کاملاً یهودی و قوی در فلسطین است، افزود: علاوه بر یهودیان، مسیحیان صهیونیسم نیز که به آنها اوانجلست گفته می‌شود بر این باور هستند. با نفوذی که صهیونیسم‌ها در ایالات‌متحده آمریکا داشتند اغلب مسئولان آمریکایی همچون ترامپ و بوش و حتی بوش پدر نیز از دسته اوانجلست بودند و در برخی موارد حتی پیروزی خود را در انتخابات مدیون اوانجلست‌ها می‌دانستند.

این کارشناس حوزه مهدویت گفت: مبنای فکری این افراد درباره اینکه مسلمانان را از فلسطین بیرون کنند و به هر قیمتی در آنجا بمانند و آمریکا نیز برای این عمل از آنها دفاع می‌کند همین اعتقاد به ظهور منجی در این نقطه است؛ اما با توجه به اینکه متوجه تأثیرگذاری مثبت مهدویت در جهان اسلام شده‌اند مهدی‌هراسی را در جهان راه انداخته‌اند.

وی ادامه داد: دانشمندان بسیاری همچون ژوزف الیاس اسرائیلی، اتان گلبرگ و… مقالات بسیاری به‌زعم خود به‌صورت تخصصی در زمینه مهدویت نگاشته و پژوهشکده‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند و پول‌های بسیاری خرج می‌کنند چراکه می‌دانند از ناحیه اعتقاد به مهدویت، شیعیان را می‌توانند دچار آسیب کنند.

شیری گفت: در ۱۰ سال اخیر ۲۴ نفر از دانشمندان که همه ساکن اسرائیل و صهیونیسم بودند درباره مهدی‌هراسی کتاب نوشته‌اند، به‌طوری که در میان کتبی که در ۱۰ سال اخیر علیه مهدویت نوشته شده ۳۱ درصد توسط آمریکایی‌ها و بیش از ۱۰ درصد توسط رژیم صهیونیستی بوده است، چراکه مشخص است از اعتقاد شیعیان به مهدویت و تأثیرات آن در دنیا بسیار هراسناک‌اند.

وی بیان کرد: خداوند در آیه پنجم سوره مبارکه اسرا می‌فرماید «ما در تورات به بنی‌اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می‌کنید پس هنگامی که زمان ظهور وعده عذاب می‌رسد بندگان سخت پیکار را علیه شما برانگیزیم» با توجه به تفسیر این آیات مشخص است که اولین بار فساد به جنگ تبوک برمی‌گردد که یهودیان در این جنگ شکست سختی می‌خورند.

شیری ادامه داد: خداوند در آیات بعدی این سوره می‌فرماید «دوباره به آنها وعده قدرت دادیم که به وسیله اموال و فرزندان شما را تقویت می‌کنیم» که این آیه نشان از فرصت دادن خداوند دارد؛ همچنین در آیات بعدی اشاره می‌کند «زمانی که ظهور رسید دوباره مردانی را گسیل می‌کنیم که شما را اندوهگین و غصه‌دار کنند و شما را در هم بکوبند»، امام باقر(ع) درباره این آیه می‌فرمایند اشاره به ظهور حضرت مهدی(عج) دارد.

این کارشناس حوزه مهدویت در پایان گفت: روایات فراوانی داریم که در زمان ظهور اگر یهود پشت تخت سنگی قرار بگیرد مسلمانان به آن دست پیدا می‌کنند و آنها را می‌کشند، چراکه بار دوم خداوند به آنها فرصت داد اما طبق سوره اسرا دوباره شروع به فساد کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.