0

اشتغال بیش از ۴۳۰ نفر از اهل سنت در دستگاه قضایی هرمزگان

  • کد خبر : 40611
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
اشتغال بیش از ۴۳۰ نفر از اهل سنت در دستگاه قضایی هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۴۳۰ نفر از اهل سنت هرمزگان در سمت‌های قاضی، کارمند و عضو شورای حل اختلاف در دستگاه قضایی هرمزگان مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مجتبی قهرمانی در دیدار با امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: باید از ظرفیت‌های علما و بزرگان اهل سنت برای موفقیت در اهداف و مأموریت‌های دستگاه قضایی از جمله پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

وی گفت: استان هرمزگان با توجه به بافت فرهنگی در مناطق مختلف خود از ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد مصالحه برخوردار است که هرچه از این فرصت استفاده شود از مراجعات غیرضروری به محاکم و مراجع قضایی کاسته می‌شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از شورا‌های حل اختلاف استان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل داده‌اند، افزود: شورای حل اختلاف هرمزگان در سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آورده است که بدون تردید مرهون تلاش‌های مسئولان، قضات، اعضا و کارکنان این مجموعه است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مسائل مرتبط با امور صنفی نیازی به تشکیل پرونده ندارند و بهتر است از طریق روش‌های جایگزین قانونی حل و فصل شوند که این حوزه یکی از مواردی است که می‌توان از ظرفیت معتمدان و علمای محترم اهل سنت در آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر اصل دین را هدف قرار داده و طرح مسئله زن، قومیت‌ها و مذاهب تنها بهانه‌ای در این خصوص است افزود: دعوت به وحدت در شرایط فعلی مهمترین وظیفه مسئولان، علما و خواص است.

قهرمانی گفت: همواره از نظرات علمای اهل سنت در خصوص مسائل مختلف استقبال می‌کنیم و به این موضوع توجه و اهتمام ویژه‌ای داریم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!